Календарно-тематичне планування з англійської мовиу 11
класі - І семестр – (2 години на тиждень)
№ уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Урок у НМК
|
Мовний інвентар
|
Комунікативна компетентність
|
Змістові лінії
|
||||||||||||
Лексика
|
Граматика
|
Зорове сприйняття
|
Сприйман-ня на слух
|
Усне продукування
|
Писемне продукування
|
|||||||||||||
Unit 1. Шкільне життя
|
||||||||||||||||||
1
|
05.09.2019
|
Ми- 11 класники
|
Focuson
Reading
|
spelling,pronunciation,
vocabulary
reading,
|
grammar,
writing,
speaking
|
Завдання вчителя
|
картки
|
Усвідомлення
Ролі
англійської
мови у
сучасному
світі та
свого
місця в
сучасному
мультилінгваль-
ному
середовищі
|
||||||||||
2
|
06.09.2019
|
Англійська мова
як мова міжнародного спілку-вання.
|
Focus on
Reading+
Develop
Your
Vocabulary
|
to get a qualification, to have an access to, to pass an exam, mother
tongue, examination
preparation, widespread, to require, to study abroad, language course
|
SB
ex.5,
pp.9-10;
ex.8, pp.11-
12.
WB
ex.5, pp.6-7
|
SB
ex.6, p.11,
ex.7, p.11
|
WB
ex.5, p.7
3
|
|||||||||||
3
|
12.09.2019
|
Вивчення
англійської мови.
|
Focus on
Speaking
|
leisure activities,
personality, timetable, get rusty,private lessons
|
SB
ex.1, p.13
|
SB
ex.2, p.13;
ex.3b, p.14;
ex.4a, p.15;
ex.5, p.16
|
SB
ex. 4c,
p.16
|
|||||||||||
4
|
13.09.2019
|
Учнівська автономія у вивченні мови
|
Focus on
Reading+
Develop
Your
|
Vocabulary
a resource. Astrategy, a target, to access,
autonomous,
favoured, memorable, precisely,to get exposure,to take responsibilty for,
to
assist, to attend,
to get to know, to
join, to find out
|
Conditi
onals
I and II
(Revision)
|
SB
ex.2 pp.18-
19; ex.3 p.
21; ex.4 p.21,
ex.1, p.22;
ex.2, p.22
WB
ex.1, p.8,
ex.2a, p.8,
ex.3, p.9
|
SB
ex.1, p.18;
|
WB
ex.2a, p.9,
ex.4, p.10;
ex.5, p.10
5
|
Усвідомлення
важливості
безперервної
освіти
Усвідомлення
важливості
пошуку
ефективних навчальних
стратегій
|
|||||||||
5
|
19.09.2019
|
Підготовка до іспитів
|
Build
Up Your
Grammar
|
if, even if, unless
|
SB
ex.1,2,3,4,5,
pp.23-25
|
GB
pp.3-14
|
||||||||||||
6
|
20.09.2019
|
Іноземна мова – мова для життя
|
Focus On
Listening
|
an assessment,a distraction, a
superstition, toboost, to cheat,to reckon, topace, average,exhausted,
tosteer clear of
|
SB
ex.2a, p.26;
ex.3, p.26;
|
SB
ex.4, p.27;
ex.5, p.27;
|
SB
ex.1, p.25;
ex.2b, p.26
|
WB
ex.6, p.11;
ex.7, p.11
|
||||||||||
7
|
26.09.2019
|
Ким я буду?
|
Focus On
Speaking
|
SB
ex.2, p.29
WBex.8, p.12
|
SB
ex.1, p.28.
ex. 3, p.29
|
WB
ex.9, p.12
|
||||||||||||
8
|
27.09.2019
|
Написання нотаток
|
Focus On
Writing
|
notes, a paragraph, a flowchart, a listing, a
summary
|
SB ex.1, p.30;
ex.2a,b,c,
p.31; ex.4,
p.32
SB ex.3, p.
32; ex.5, p. 32;
|
SB
ex.2, p.30
|
WB
ex.12, p.
14, ex. 13,
pp.15-16
|
|||||||||||
9
|
03.10.2019
|
Іноземна мова – мова для життя
|
Use Your
Skills
|
Активізація
мовного і
мовленнєвого
матеріалу
|
SB ex.1, p.33;
ex.2, p.34;
WBex.10,p.13, ex.11, p.13
|
SB ex.3, p.34;
ex.4, pp.34-35
|
||||||||||||
10
|
04.10.2019
|
Іноземна мова – мова для життя сам
робота № 1 – CheckyourEnglish (SBpp. 37-40)
тематична
|
||||||||||||||||
Unit 2. Робота і професії
|
Оцінювання
власних
здібностей та
можливостей в
контексті
вибору
майбутньої
професії
Обговорення
важливості
емоційного
комфорту в
майбутній професії
|
|||||||||||||||||
11
|
10.10.2019
|
Професійні уміння і здібності людини
|
Focus on
Reading+
Develop
Your
Vocabulary
|
a confidence, an employer, a fee, a founder, persistence,
a volunteer, to mature, to trust, extended,
faint-hearted, isolated, remote, tough, overseas, to conduct a
survey, to get insight into, to work on a pro-
ject, a possibility, an occassion, an opportunity, a career, an employee,
to assist,
to employ, to occupy, to retire, to succeed
|
Direct
Speech.
Reported
Speech.
Future-in-
the-Past.
|
SB
ex. 2,3,4,5,
pp.42-46;
ex.1, p. 47;
ex.2,3, p.48;
WB
ex.1, p.19;
ex.3, p.20
|
Текст «Fill
That Gap»,pp. 42-44
|
SB
ex.1, p.42;
ex.6, p.46
|
WB
ex.2, p.19;
ex.4, p.21
|
|||||||||
12
|
11.10.2019
|
Вимоги праце дав-ців
|
Build
Up Your
Grammar
|
SB ex.1, p.49;
ex.2, p.51;
ex.3, p.52;
ex.5, p.54,
ex.7, p.55
|
SB
ex.4, pp.52-
53
|
SB
ex.6, p.54
GB
pp.15-24
|
||||||||||||
13
|
17.10.2019
|
Вибір майбутньої професії
|
Focus On
Listening
|
diversity, freedom, a graduate, liberty, appe
aling, renowned,
foundation course, publicly funded, to be well regarded
|
SB
ex.3, p.56,
ex.4b, 57
WB
ex.5a, p.22
|
SB
ex.2, p.56;
ex.4a, p.57
|
SB
ex.1, p.55.
|
WB
ex. 5b,
p.22; ex.6,
p.23
|
||||||||||
14
|
18.10.2019
|
Навчання після школи та закордоном
|
Focus On
Speaking
|
definite, suited, constantly, attractive, to hesitate, an occupation, a
generation, stressful, time off, shift work, to
work overtime, an annual bonus, sick pay, status
|
SB
ex.3, p.58
WB
ex.7a, p.23
|
SB
ex.1,2,4,
pp.58-59
WB
ex.7b, p.23
|
WB
ex.8,
pp.24-25
|
|||||||||||
15
|
24.10.2019
|
Написання формального листа
|
Focus On
Writing
|
application letter,
formal greeting,
introductory paragraph, body
paragraph, concluding
paragraph, formal
ending
|
SB
ex.1, p.59;
ex.3, p.60;
ex.4a, p.62
|
SB
ex.2, p.60;
ex.4b,
p.62
|
||||||||||||
16
|
25.10.2019
|
Мій вибір
|
Активіза-ція
мовного
і мовлен-
нєвого
матеріалу
|
SB
ex.2, p.63;
ex.3, p.64;
ex.5a, p.65;
ex.6a, p.66
WB
ex.9, p.25,
ex.10, p.26,
ex.12, p.28
|
SB
ex.4, p.65,
ex.5b, p.65,
ex.6b, p.66
|
SB
ex.1, p.63
WB
ex.11, p.27
|
||||||||||||
17
|
07.11.2019
|
Моя професія сам робота № 2 Check your English (SB pp. 67-70)
тематична
|
||||||||||||||||
Unit 3. Я, моя сім’я , друзі
|
||||||||||||||||||
18
|
08.11.2019
|
Психологи про родинні стосунки
|
Focus On
Reading
+ Develop
Your
Vocabulary
|
an adolescent,
to assault, to blame, to
escape, to interfere, to obey, to prevent, to
reject, to remain,
to resent, inevitable, rebellious, to be grounded, to be jailed, to run
out of, in
order to
|
Condi
tional
III
|
SB
ex.2,3,
pp.73-75,
ex.1,2, p.77
|
SB
тексти
«Teen
Terror»
p.73;
«George’s
Story»,
p.74
|
SB
ex.1, p.72,
ex.4,6, p.76
|
SB ex.5, p.76
WB
ex.1, .32,
ex.2,3,4,
5,6, p.33-
35ex.1b,p.32
ex.5,6,
pp.34-35
|
Обговорення
системи цінностей
сучасної
родини
Аналіз
впливу
конфліктів на
здоров’я людини
|
||||||||
19
|
14.11.2019
|
Конфлікт поколінь
|
Build
Up Your
Grammar
|
SB
ex.1, p.78;
ex.2, p.79;
ex.6, p.80
|
SBex.3,4,5,pp.79-80GBpp.25-34
|
|||||||||||||
20
|
15.11.2019
|
Дружна сім’я
|
Focus On
Listening
|
an approach,a generation,an intention,a judgement,
a negotiation,to annoy, toassume, to overcome, irritating,
to bring up
|
SB
ex.2, p.81
|
SB
ex.3,4a,
pp.81-82
|
SB
ex.1, p.81;
ex.4b, p. 82
|
WB
ex.7,8,
pp.35-36
|
||||||||||
21
|
21.11.2019
|
Підтримка в родині
|
Focus On
Speaking
|
a community,innocence, amadman, toavoid something,
to disturb, toencourage, toovercome, torecognise
|
SB
ex.4,5a,
pp.83-84
WB
ex.9,10, p.37
|
SB
ex.1,2,3,5b,
pp.82-84
|
||||||||||||
22
|
22.11.2019
|
Лист до редактора
|
Focus On
Writing
|
a letter to the
editor
|
SB
ex.1, p.85;
ex.3,5, p.87
|
SBex. 2,4,
pp.86-87
WB ex.13, 14a, p.39
|
WB
ex.14b,
p.40
|
|||||||||||
23
|
28.11.2019
|
Родина у моїх поглядах
|
Use Your
Skills
|
Акти-
візація
мовного
і мовлен-
нєвого
матеріалу
|
SB ex.1,p.88;
ex.3, p.89;
ex.4, p.90;
ex.7, p.91
WB ex.11,
p.38
|
SB
ex.6,p.90;
ex.8,p.91;
|
SB
ex.2,
p.88;
WB
ex.12,
p.38.
|
|||||||||||
24
|
29.11.2019
|
Моя родина сам робота №3 Check your English (SB pp. 92-94)
тематична
|
||||||||||||||||
Unit 4 Харчування
|
||||||||||||||||||
25
|
05.12.2019
|
Харчування в Києві
|
Focus On
Reading+
Develop
Your
Vocabulary
|
a fixed price,a quality,
abundant,customary,
distinctive,garnished,
inferior, interior,
minced,relatively,
rapidly, dish,meal, made with,range of, stuff with, roast, bake,
served with,vegetarian
|
SBex.2,3,
pp. 96-98;
ex.5,p.99,
ex.1,2,3;
pp.100-101
WBex.1,2,3a,
pp.43-45
|
SB
Текст
‘Eating Out
in Kyiv’
|
SB
ex.1, p.96
|
WB
ex.3b,
p.45;
ex.4,5,
pp.46-47
|
||||||||||
26
|
06.12.2019
|
Система громадського харчування
|
Build
Up Your
Grammar
|
Reported
Speech
|
SB
ex.1, p.102
|
SB
ex.3,p102;
ex.4, p.102
|
SB ex.2,
p.102
GBpp.35-45
|
|||||||||||
27
|
12.12.2019
|
Типи закладів харчування
тематична
|
Focus On
Listening
|
a bistro, a
dressing, a
reservation,
staff, veggie,
sophisticated,
undercooked
|
SB
ex.4a, p.105
WB
ex.6, p. 48
|
SB
ex.2a,3a,
p.104
|
SB
ex.1, p.103;
ex.2b, p.104
|
SBex.3b, 4b,p.105
WB
ex.7, p.49
|
Висловлення
власної
думки
щодо
закладів
громадського
харчування
Висловлення
власної
думки
щодо корисності
раціонального харчування
|
|||||||||
28
|
13.12.2019
|
Замовлення їжі у кафе
|
Focus On
Speaking
|
a customer,
nutritions, a
passion, canned,
enthusiastic,
beforehand
|
SBex.2, p.106;
WB
ex.9a, p.50
|
SBex.1, p.106;
ex.3, p.107,
WB
ex. 8, p.49
|
SB
ex.4,
p.107
WB
ex.9b,
p.50
|
|||||||||||
29
|
19.12.2019
|
Написання звіту оцінки
СКР Говоріння
|
Focus On
Writing
|
an assessment report, a
proposal report, a survey report, an introduction, a body, a
conclusion
|
||||||||||||||
30
|
20.12.2019
|
Моє харчування СКР Письмо
|
Use Your
Skills
|
Активізація
мовного і
мовленнєвого
матеріалу
|
SB
ex.1a, p.112;
ex.3a, p.113
WB
ex.10a, p.51;
ex.11, p.52
|
SBex.2,p.113;ex.3b, p.113;ex.4,p.114
ex.5,p.114
|
SB
ex.6,p.114
WB
ex.10b,
p.51
|
|||||||||||
31
|
26.12.2019
|
Моє харчування СКР Аудіювання
|
||||||||||||||||
32
|
27.12.2019
|
Англійська кухня СКР Читання
|
||||||||||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар