06.04.2020 Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів
Мета : сформувати уявлення про такі поняття вказівка, алгоритм, виконавець
алгоритму, система вказівок виконавця, середовище виконання алгоритму, форми
подання алгоритму. Навчити:
·
розрізняти вказівки від речень, що не є вказівками, об’єкти та події;
·
пояснювати зв’язок системи вказівок алгоритму та їх виконавця;
·
виявляти випадки, коли виконавець не може виконати алгоритм, вказівку;
·
роль планування в житті, зокрема при навчанні.
розвивальна: розвивати логічне мислення на основі спостережень, порівнянь,
усвідомлення отриманого матеріалу; продовжувати розвивати навички роботи з
інформаційними технологіями. Подавати приклади:
·
виконавців алгоритмів та систем вказівок виконавців алгоритмів;
·
алгоритмів із життя;
·
структури слідування в алгоритмах із життя та навчальної діяльності;
·
використання планів виконання завдання;
·
об’єктів і подій, пов’язаних з ними.
Визначати: виконавців алгоритму та прості вказівки виконавців у визначеному
навчальному середовищі виконання алгоритмів.
виховна: стимулювати інтерес до предмету, пізнавальну активність, акуратність,
терпимість та інформаційну культуру учнів.
Доброго дня, діти.! Сьогодні ми ознайомимось з вами з темою "Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів"
Люди щоденно користуються різноманітними правилами, інструкціями,
рецептами, що складаються з певної послідовності вказівок. Деякі з них
настільки увійшли до нашого життя, що ми виконуємо їх, майже не замислюючись.
Іноді кажуть, автоматично. Наприклад, для приготування яєчні з n яєць
на вершковому маслі на електричній плиті потрібно діяти таким чином:
1.
Поставити сковороду на плиту.
2.
Покласти на сковороду шматочок вершкового масла.
3.
Увімкнути конфорку.
4.
Почекати, поки масло на сковороді розтане.
5.
Кожне з n яєць розбити, а його вміст вилити на сковороду.
6.
Посолити.
7.
Почекати, поки загусне білок.
8.
Вимкнути конфорку.
Такий запис послідовності вказівок називають алгоритмом.
Алгоритм — це запис скінченої послідовності вказівок, виконання яких
призводить до розв’язання певної задачі.
Вказівка (алгоритму) — це спонукальне речення, що вказує, яку дію має
виконати виконавець алгоритму.
Виконавець (алгоритму) — це жива істота (людина або тварина) або
автоматичний пристрій (робот, електронна обчислювальна машина тощо), спроможна
діяти відповідно з алгоритмом.
Система вказівок виконавця — це множина (сукупність)
всіх вказівок, які може виконувати даний виконавець.
Середовище виконання алгоритму — об’єкти, з якими працює
виконавець у процесі виконання алгоритму.
Розрізняють такі (логічні) структури (вказівок) в алгоритмах:
·
лінійна;
·
розгалужена;
·
з повторенням.
Лінійна структура алгоритму — це така структура (сукупність) вказівок, у якій
всі вказівки виконують послідовно: одну за одною у порядку запису їх в
алгоритмі.
На цьому уроці обмежимося розглядом лінійної структури на прикладі
алгоритму посадки дерева.
Алгоритми можна подати словесно або графічно.
Словесна форма подання алгоритму — запис алгоритму у вигляді послідовності
команд, кожна з яких має свій порядковий номер і записана мовою людською
спілкування, наприклад, українською. Допустимі вставки — математичні формули.
Для посадки дерева маємо таку словесну форму алгоритму.
1.
Викопати у землі яму циліндричної форми, глибина і ширина якої у півтора
рази більша за відповідні розміри кореневої системи саджанця.
2.
На дно ями на третину її глибини насипати землі з органічним добривом і
перемішати.
3.
Встановити саджанець вертикально корінням донизу, щоб коріння торкалася дна
ямки.
4.
Засипати кореневу систему землею.
5.
Вилити пів-відра води на засипану кореневу систему.
Перегляньте відео та презентацію для кращого запам'ятовування.
ВИКОНАЙ
Практична робота за комп’ютерами та смартфонами
Немає коментарів:
Дописати коментар