неділя, 5 квітня 2020 р.

2 клас інформатика

06.04.2020 Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів

Мета : сформувати уявлення про такі поняття вказівка, алгоритм, виконавець алгоритму, система вказівок виконавця, середовище виконання алгоритму, форми подання алгоритму. Навчити:
·       розрізняти вказівки від речень, що не є вказівками, об’єкти та події;
·       пояснювати зв’язок системи вказівок алгоритму та їх виконавця;
·       виявляти випадки, коли виконавець не може виконати алгоритм, вказівку;
·       роль планування в житті, зокрема при навчанні.
розвивальна: розвивати логічне мислення на основі спостережень, порівнянь, усвідомлення отриманого матеріалу; продовжувати розвивати навички роботи з інформаційними технологіями. Подавати приклади:
·           виконавців алгоритмів та систем вказівок виконавців алгоритмів;
·           алгоритмів із життя;
·           структури слідування в алгоритмах із життя та навчальної діяльності;
·           використання планів виконання завдання;
·           об’єктів і подій, пов’язаних з ними.
Визначати: виконавців алгоритму та прості вказівки виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів.
виховна: стимулювати інтерес до предмету, пізнавальну активність, акуратність, терпимість та інформаційну культуру учнів.


Доброго дня, діти.! Сьогодні ми ознайомимось з вами з темою "Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів"


Люди щоденно користуються різноманітними правилами, інструкціями, рецептами, що складаються з певної послідовності вказівок. Деякі з них настільки увійшли до нашого життя, що ми виконуємо їх, майже не замислюючись. Іноді кажуть, автоматично. Наприклад, для приготування яєчні з n яєць на вершковому маслі на електричній плиті потрібно діяти таким чином:
1.      Поставити сковороду на плиту.
2.      Покласти на сковороду шматочок вершкового масла.
3.      Увімкнути конфорку.
4.      Почекати, поки масло на сковороді розтане.
5.      Кожне з n яєць розбити, а його вміст вилити на сковороду.
6.      Посолити.
7.      Почекати, поки загусне білок.
8.      Вимкнути конфорку.
Такий запис послідовності вказівок називають алгоритмом.
Алгоритм — це запис скінченої послідовності вказівок, виконання яких призводить до розв’язання певної задачі.
Вказівка (алгоритму) — це спонукальне речення, що вказує, яку дію має виконати виконавець алгоритму.
Виконавець (алгоритму) — це жива істота (людина або тварина) або автоматичний пристрій (робот, електронна обчислювальна машина тощо), спроможна діяти відповідно з алгоритмом.
Система вказівок виконавця — це множина (сукупність) всіх вказівок, які може виконувати даний виконавець.
Середовище виконання алгоритму — об’єкти, з якими працює виконавець у процесі виконання алгоритму.
Розрізняють такі (логічні) структури (вказівок) в алгоритмах:
·           лінійна;
·           розгалужена;
·           з повторенням.
Лінійна структура алгоритму — це така структура (сукупність) вказівок, у якій всі вказівки виконують послідовно: одну за одною у порядку запису їх в алгоритмі.
На цьому уроці обмежимося розглядом лінійної структури на прикладі алгоритму посадки дерева.
Алгоритми можна подати словесно або графічно.
Словесна форма подання алгоритму — запис алгоритму у вигляді послідовності команд, кожна з яких має свій порядковий номер і записана мовою людською спілкування, наприклад, українською. Допустимі вставки — математичні формули.
Для посадки дерева маємо таку словесну форму алгоритму.
1.      Викопати у землі яму циліндричної форми, глибина і ширина якої у півтора рази більша за відповідні розміри кореневої системи саджанця.
2.      На дно ями на третину її глибини насипати землі з органічним добривом і перемішати.
3.      Встановити саджанець вертикально корінням донизу, щоб коріння торкалася дна ямки.
4.      Засипати кореневу систему землею.
5.      Вилити пів-відра води на засипану кореневу систему.
Перегляньте відео та презентацію для кращого запам'ятовування.




ВИКОНАЙ 

  Практична робота за комп’ютерами та смартфонами 

Немає коментарів: