четвер, 9 квітня 2020 р.

14.04. 5 клас інформатика

14.04.2020 Інструктаж з БЖД. Складання та виконання проектів із циклами. Практична робота 6.
Опрацюй матеріал та повтори 
Щоб створені в середовищі Scratch проекти були більш потужними та реалістичними, використовують різноманітні комбінації вкладень команд повторення та розгалуження.
Розрізняють внутрішні та зовнішні команди. При створенні алгоритмів і Scratch-проектів використовують вкладки, коли зовнішнім блоком є команда повторення, а внутрішнім – розгалуження, і навпаки.
Нижче представлено деякі випадки використання
вкладень команд повторення та розгалуження.
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.50. Скрипт і блок-схема з внутрішньою командою розгалуження, а зовнішньою – повторення
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.51. Скрипт і блок-схема з внутрішньою командою повторення, а зовнішньою – розгалуження
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.52
В одному із попередніх параграфів було розглянуто використання безумовного або нескінченного циклу, який в середовищі Scratch реалізовано за допомогою команди завжди. Ми вже виконували декілька вправ із цим оператором, у яких зупинити його виконання можна було лише в разі зупинки
всього проекту. Проте в середовищі Scratch є заглушка Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням що зупиняє виконання скрипта, або заглушка Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням що зупиняє виконання всієї програми. Щоб перервати виконання команд усередині С-блока завжди, треба встановити оператор з умовою про їх зупинення та заглушкою (на рис. 3.52 цей оператор обведено рамкою).
Як бачимо, в наведеному прикладі поєднано команди повторення та розгалуження.
Досить часто для створення проектів у Scratch використовують сукупність команд безумовного циклу та скороченої форми розгалуження у вигляді блоків завжди і якщо (рис. 3.53).
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.53. Блок-схема і логічний блок завжди і якщо
Ви можете слушно зауважити, що немає сенсу використовувати вкладену конструкцію, адже в Scratch передбачено оператор завжди якщо, що відповідає команді повторення з передумовою (рис. 3.54).
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.54. Блок-схема і логічний блок завжди якщо
Справді, вОНИ виконують однакові функції. До тот ж оператор завжди якщо мак перевагу в швидкості виконання. Проте є в цього оператора і недолік – він містить у собі лише одне якщо, натомість в альтернативну конструкцію їх можна вставити скільки завгодно, а також використати оператор розгалуження із повною формою якщо – інакше.
  1. Виконайте інтерактивні вправи

Практична робота № 6. Складання і виконання проектів із циклами.
Переглянь відео та виконай завдання за зразком
1. Відкрийте середовище Scratch 2. - Можна працювати онлайн https://scratch.mit.edu/projects/editor/. 2. Відкрийте файл тло 6_1 для Сцени. 3. Розмістіть на Сцені виконавця Рибка. 4. Складіть проект, у якому виконавець переміщується в горизонтальному напрямку до натиснення клавіші 1. 5. Збережіть проект у вашій папці у файлі з іменем практична 6_1. 6. Відкрийте файл тло 6_2 для Сцени. 7. Розмістіть біля протилежних меж Сцени по одному виконавцю. 8. Складіть проект, у якому виконавці рухаються назустріч один одному до натиснення клавіші Пропуск. 9. Збережіть проект у вашій папці у файлі з іменем практична 6_2. 10. Закрийте вікно середовища Scratch 2. Завантажити текст практичного завдання у форматі docx: https://drive.google.com/open?id=1EWy...




Немає коментарів: