18.11.2019 Інструктаж з БЖД. Основні етапи комп’ютерного моделювання: постановка задачі та її аналіз, побудова інформаційної моделі, розробка методу й алгоритму дослідження моделі, розробка комп’ютерної моделі, проведення комп’ютерного експерименту.
rc="https://www.ourboox.com/embed/?id=535512" style="border: none;" width="250">
Комп’ютерні моделі. Зроблено в Excel.
Завдання. На торговельній базі зберігаються товари, які виготовлено в Україні та імпортуються до різних країн. Відомо їхні назви і ціни у гривнях. Перевести ціни товарів у долари, євро і фунти стерлінгів. І етап. Аналіз умови задачі, визначення вхідних даних і кінцевих результатів Вхідні дані: - назви товарів; - ціни товарів у гривнях; - курси долара, євро і фунта стерлінгів відносно гривні. Кінцеві результати: - ціни товарів у доларах, євро і фунтах стерлінгів. ІІ етап. Побудова інформаційної моделі Очевидно, інформаційною моделлю розв’язування цієї задачі є матема¬тична модель, яка складається з формул, за якими ціни з гривень перево¬дяться в долари, євро і фунти стерлінгів. Ці формули виглядатимуть так: D=G/KD, D=G/KE, F=G/KF, де G — ціна товару у гривнях; D, Е. F — ціни товару відповідно в дола¬рах, євро і фунтах стерлінгів; KD, КЕ, KF — курси долара, євро і фунта стерлінгів відносно гривні відповідно. Крім того, одержані ціни бажано округлити до сотих. ІІІ етап. Вибір програмних засобів для розв’язування задачі Прикладним програмним засобом, який можна використати для розв’язування задачі, може бути, наприклад, програма-калькулятор або табличний процесор. Або можна скласти спеціальну програму для розв’язування саме цієї задачі, використовуючи одну з мов програмування. IV етап. Складання алгоритму розв’язування задачі Якщо буде вибрано прикладний програмний засіб табличний процесор Excel 2010, то алгоритм розв’язування цієї задачі може бути такий: Увести у клітинку А3 текст «Курс долара». Увести у клітинку А4 текст «Курс євро». Увести у клітинку А5 текст «Курс фунта стерлінгів». Увести у клітинку ВЗ значення курсу долара. Увести у клітинку В4 значення курсу євро. Увести у клітинку В5 значення курсу фунта стерлінгів. Увести у клітинку С2 текст «Назва товару». Увести у клітинку O2 текст «Ціпа у гривнях». Увести у клітинку Е2 текст «Ціна в доларах». Увести у клітинку F2 текст «Ціна в євро». Увести у клітинку G2 текст «Ціна у фунтах стерлінгів». Увести у клітинки стовпця С, починаючи з клітинки СЗ, назви това¬рів, наявних на базі: Міксер, Торшер, Телевізор, Пилосос. Увести у клітинки стовпця D, починаючи з клітинки D3, ціни товарів у гривнях. Увести у клітинку ЕЗ формулу =ROUND(D3/$B$3;2). Увести у клітинку F3 формулу =ROUND(D3/SB$4;2). Увести у клітинку G3 формулу =ROUNB(D3/$B$5;2). Виділити' клітинки діапазону E3:G3. Скопіювати вміст клітинок виділеного діапазону у відповідні клітин¬ки стовпців E:G. V emaп. Отримання комп’ютерної моделі У результаті одержимо таблицю, фрагмент якої наведено в таблиці 5.1. VI етап. Дослідження отриманих результатів на реальність і на відповідність умові задачі Після одержання підсумкової таблиці маємо проаналізувати її реаль¬ність. Наприклад, якщо курс долара до гривні 27,1, то ціна в доларах має бути приблизно у 30 разів менша, ніж ціна у гривнях. Можна та¬кож перевірити кілька значень, використавши інші обчислювальні засо¬би. Можна ввести до таблиці такі контрольні вхідні значення, для яких результат заздалегідь відомий, наприклад 2710 грн = 100 $. Аналогічно потрібно перевірити роботу формул і в інших стовпцях. Якщо таке дослідження виявляє помилки, потрібно шукати їхні при¬чини, виправляти їх і знову проходити етапи, наступні за тим, на якому виявилися помилки.
Завдання. На торговельній базі зберігаються товари, які виготовлено в Україні та імпортуються до різних країн. Відомо їхні назви і ціни у гривнях. Перевести ціни товарів у долари, євро і фунти стерлінгів. І етап. Аналіз умови задачі, визначення вхідних даних і кінцевих результатів Вхідні дані: - назви товарів; - ціни товарів у гривнях; - курси долара, євро і фунта стерлінгів відносно гривні. Кінцеві результати: - ціни товарів у доларах, євро і фунтах стерлінгів. ІІ етап. Побудова інформаційної моделі Очевидно, інформаційною моделлю розв’язування цієї задачі є матема¬тична модель, яка складається з формул, за якими ціни з гривень перево¬дяться в долари, євро і фунти стерлінгів. Ці формули виглядатимуть так: D=G/KD, D=G/KE, F=G/KF, де G — ціна товару у гривнях; D, Е. F — ціни товару відповідно в дола¬рах, євро і фунтах стерлінгів; KD, КЕ, KF — курси долара, євро і фунта стерлінгів відносно гривні відповідно. Крім того, одержані ціни бажано округлити до сотих. ІІІ етап. Вибір програмних засобів для розв’язування задачі Прикладним програмним засобом, який можна використати для розв’язування задачі, може бути, наприклад, програма-калькулятор або табличний процесор. Або можна скласти спеціальну програму для розв’язування саме цієї задачі, використовуючи одну з мов програмування. IV етап. Складання алгоритму розв’язування задачі Якщо буде вибрано прикладний програмний засіб табличний процесор Excel 2010, то алгоритм розв’язування цієї задачі може бути такий: Увести у клітинку А3 текст «Курс долара». Увести у клітинку А4 текст «Курс євро». Увести у клітинку А5 текст «Курс фунта стерлінгів». Увести у клітинку ВЗ значення курсу долара. Увести у клітинку В4 значення курсу євро. Увести у клітинку В5 значення курсу фунта стерлінгів. Увести у клітинку С2 текст «Назва товару». Увести у клітинку O2 текст «Ціпа у гривнях». Увести у клітинку Е2 текст «Ціна в доларах». Увести у клітинку F2 текст «Ціна в євро». Увести у клітинку G2 текст «Ціна у фунтах стерлінгів». Увести у клітинки стовпця С, починаючи з клітинки СЗ, назви това¬рів, наявних на базі: Міксер, Торшер, Телевізор, Пилосос. Увести у клітинки стовпця D, починаючи з клітинки D3, ціни товарів у гривнях. Увести у клітинку ЕЗ формулу =ROUND(D3/$B$3;2). Увести у клітинку F3 формулу =ROUND(D3/SB$4;2). Увести у клітинку G3 формулу =ROUNB(D3/$B$5;2). Виділити' клітинки діапазону E3:G3. Скопіювати вміст клітинок виділеного діапазону у відповідні клітин¬ки стовпців E:G. V emaп. Отримання комп’ютерної моделі У результаті одержимо таблицю, фрагмент якої наведено в таблиці 5.1. VI етап. Дослідження отриманих результатів на реальність і на відповідність умові задачі Після одержання підсумкової таблиці маємо проаналізувати її реаль¬ність. Наприклад, якщо курс долара до гривні 27,1, то ціна в доларах має бути приблизно у 30 разів менша, ніж ціна у гривнях. Можна та¬кож перевірити кілька значень, використавши інші обчислювальні засо¬би. Можна ввести до таблиці такі контрольні вхідні значення, для яких результат заздалегідь відомий, наприклад 2710 грн = 100 $. Аналогічно потрібно перевірити роботу формул і в інших стовпцях. Якщо таке дослідження виявляє помилки, потрібно шукати їхні при¬чини, виправляти їх і знову проходити етапи, наступні за тим, на якому виявилися помилки.
Завантажити текст практичного завдання у форматі docx: https://goo.gl/PUZN13
Немає коментарів:
Дописати коментар