понеділок, 17 жовтня 2016 р.

7 клас, інформатика

Побудова інформаційних моделей в різних програмних середовищах



Хід уроку
І. Організаційний етап.
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
1)                Учні демонструють створені моделі
2)                Інформатичний диктант
-     Об’єкт – це…
-     Об’єкти бувають ……
-     Модель – це ….
-     Моделювання – це ….
-     Предметна галузь – це…..
-     Скільки моделей можна створити для одного об’єкта?
тест - ТУТ

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
  Мозковий штурм
Як ви думаєте , які види інформаційних моделей можуть бути подані з використанням графічних редакторів, редакторів презентацій, текстових процесорів? Сьогодні ми з вами навчимося це робити, тобто будемо створювати інформаційні моделі в програмних середовищах.

ІV. Вивчення нового матеріалу.
Коли людина пізнає навколишній світ, вона формує  своє уявлення про нього. Людина кожного дня, не помічаючи, створює моделі реальних об’єктів для пізнання чогось нового та одержання інформації.
Будь – яка  модель створюється та змінюється завдяки інформації, яку людина має про реальні об’єкти. Перед тим, як створити  інформацію модель, слід визначити  мету створення, а вже потім виділити основні властивості об’єкта – оригіналу, які буде відображено в моделі.
Так, наприклад, створюючи інформаційну модель «комп’ютер», одну людину буде цікавити його зовнішній вигляд, розміри, а іншу – параметри його складових – частота процесора, розмір оперативної  пам’яті тощо.
Як саме створюють інформаційні моделі?
Спочатку треба обрати об’єкт, для якого буде створено модель. Встановити мету дослідження. Відповідно до мети виділити істотні властивості об’єкта. В залежності від цього визначити  форму подання інформаційної моделі. Адже інформаційну модель можна подати різними способами – у вигляді графіка, рисунка, таблиці, формули тощо.






                                                                                           



Етапи побудови інформаційної моделі «Візитна картка»
(за допомогою слайдів)
·                   Об’єкт дослідження – візитна картка;
·                   Мета – розповсюдження інформації про особу;
·                   Основні властивості – розміри; дані, що має містити картка; вимоги до оформлення.

Властивості
Значення
Ширина
85мм
Висота
45мм
Наявність даних
Прізвище, ім’я, посада,телефон
Колір рамки
Червоний
Розмір шрифту
12пт
Найменування шрифту
Arial
Колір шрифту
Синій

Усі назви властивостей  в інформаційних моделях завжди є знаковими елементами. А ось значення величин можуть нести як знакову, так і образну інформацію. Так, зображення дерева – це образна величина, а значення його віку – знакова.
Інформаційні моделі діляться на образні, змішані, знакові (робота з підручником, діти розглядають види моделей за допомогою схеми)
Із розвитком інформаційних технологій природнім стало представляти інформаційні моделі за допомогою традиційних офісних пакетів, графічних редакторів.
Давайте спробуємо створити інформаційні моделі в різних програмних середовищах.

V. Засвоєння набутих знань
Завдання 1. Створити інформаційну модель кубика Рубика в графічному редакторі Paint
 (Діти з допомогою вчителя записують мету та властивості в зошити, а потім виконують зображення на комп’ютері )
1.Визначимо мету побудови моделі кубика: представлення загального уявлення про зовнішній вигляд кубика Рубика.
2.Запишемо основні властивості майбутньої моделі
Властивості
Значення
Форма
Куб
Кількість квадратиків з однієї сторони
9
Кількість кольорів
6
Кількість видимих граней
3
Ширина зображення
Від 5 до 3,5см
Висота зображення
Від 5 до 3,5см
3. Згідно встановлених властивостей побудувати зображення кубика Рубика в графічному редакторі Paint
4. Збережіть файл в своїй папці.

Завдання 2. (Самостійно, клас ділиться на варіанти)
Створити інформаційну модель квітки за зразком у програмі MS PowerPoint(1 варіант), MS Word (2 варіант)
 
1.                Визначте мету створення моделі.
2.                Створіть таблицю, до якої запишіть основні властивості майбутньої моделі
3. Згідно встановлених властивостей створіть інформаційну модель квітки в середовищі MS PowerPoint (1 варіант), MS Word (2 варіант)
4. Збережіть файл в своїй папці.

VІ.  Підбиття підсумків уроку
Застосування методу «Недописаної тези». Учитель пропонує учням дописати речення:
Мені вдалося...;
Мені сподобалося...;
Мені не вдалося...;
Мені не сподобалося...;
Я сумніваюся...;
Я змінив би...;
Мені було на уроці... .

VІІ. Рефлексія.
Який настрій переповнює наприкінці уроку.












 


VІІІ. Домашнє завдання.
Використовуючи дані з глобальної мережі, створити інформаційну модель об’єкта мобільний телефон для купівлі надійного телефону з широкими функціональними можливостями.