ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап.
II. Актуалізація опорних знань та перевірка домашнього завдання.
Вправа «Кросворд».
2. Набір символів, вибираний кожним користувачем індивідуально, що служить для авторизації користувача. Пароль.
3. Зображення, яке користувач використовує як власний значок. Аватар.
4. Характеристика стану користувача в мережі та його можливостей. Статус.
5. Обмін повідомленнями в місцях багатокористувацького мережевого спілкування, що представляє собою словесну війну, нерідко вже не має відношення до первісної причини суперечки. Флейм
1
|
п
|
р
|
о
|
Ф
|
і
|
л
|
ь
| ||
2
|
п
|
а
|
р
|
О
|
л
|
ь
| |||
3
|
а
|
в
|
а
|
т
|
а
|
Р
| |||
4
|
с
|
т
|
а
|
т
|
У
|
с
| |||
5
|
ф
|
л
|
е
|
й
|
М
|
Ключове слово «Форум»
III. Мотивація навчальної діяльності.
Ділова гра «Переваги та недоліки товарів».
Уявіть себе власником супермаркету електроніки. Для закупівлі товару ви розглядаєте сайти виробників електроніки. Кожен виробник надає список власного товару та їх переваги. Але щоб брати той чи інший товар, вам потрібно мати об’єктивну інформацію і про його недоліки. Де ви можете отримати інформацію про конкретний товар різних виробників?
IV. Оголошення теми та мети уроку.
Тема сьогоднішнього уроку «Поняття форуму. Реєстрація на форумі та участь в обговореннях. Спілкування в чатах. Етикет інтерактивного спілкування». Після опрацювання теоретичної частини матеріалу ми виконаємо практичну роботу №11.
Вправа «Очікування». Чого ви очікуєте від уроку?
Запишіть дату та тему. Урок буде проходити за сигнальними картками.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Вправа «Пригадай». Одна із послуг Інтернету – телеконференція. Учні пригадують види телеконференцій та їх особливості.
2. Вправа «Круги Вена». Порівняємо форуми та чати. Визначимо, чим вони відрізняються.
Зазвичай форум має можливість пошуку по своїй базі повідомлень. Форум відрізняється від чату розділенням обговорюваних тем і можливістю спілкування не в реальному часі. Це розташовує до серйозніших обговорень, оскільки надає більше часу на обдумування відповіді. Форуми часто використовуються для різного роду консультацій, в роботі служб технічної підтримки.
Форум – це засіб колективного спілкування, реалізований у веб-службі.
Повідомлення, надіслане на форум, називають постом.
Чат – це засіб миттєвого колективного спілкування з колегами, друзями чи анонімними учасниками на задану або вільну тему.
Повідомлення у чаті називають репліками.
3. Вправа «Колесо часу».
У Древньому Римі форумом називалася міська ринкова площа. Форум був центром римського державного життя періоду Республіки. Саме звідси походить і значення сучасного терміну "форум" - дискусія, спілкування, обговорення. Форум - це форма спілкування на сайті. Кожне повідомлення на форумі має свого автора, тему і власний вміст.
4. Вправа «Конструктор». Визначимо елементи форуму, тобто спробуємо розібрати поняття форуму, як конструктор на частинки.
5. Робота з підручником та Інтернетом. Визначимо базові поняття і визначення, запишемо їх у зошит (самостійна робота).
Розділ форуму, Тема, Повідомлення, Особисті повідомлення, Користувач, учасник, Ім'я користувача, нік, Пароль, Гість, Профіль,Підпис, Аватар, Флуд, Оффтопік, Тролінг.
6. Фронтальна бесіда.
Пригадаймо правила спілкування з допомогою електронної пошти та програм передачі миттєвих повідомлень. Яких правил слід дотримуватися під час інтерактивного спілкування на формах та в чатах?
1. Бути тактовним і коректним у своїх висловлюваннях.
2. Не нападати на когось лише через те, що чужа думка не збігається з вашою.
3. Не ображати моральні почуття інших учасників чату вибором ніку чи псевдоніму.
4. Звертаючись до когось, нік цієї особи потрібно писати на початку своєї фрази.
5. Не треба використовувати свою анонімність для образи інших учасників спілкування. Це називають тролінгом.
6. Якщо вас образили, не треба піддаватися на провокацію. Як кажуть у мережі, не треба розводити флейм або варто припинити його першим.
7. Не повторювати багато разів одну й ту ж саму фразу (це називають флудом).
8. Не треба зловживати написання текстів великими літерами або з великою кількістю знаків оклику. Це інтерпретують як голосний крик.
9. Варто використовувати смайлики, але не зловживати ними. Виходячи з чату, не забувати попрощатися з вашими співрозмовниками, і можливо, домовитися про час наступної спільної бесіди.
VI. Практична робота №11 Спілкування на форумах та в чатах
Початковий та середній рівень.
2. Зайти у розділ Форум. Оглянути доступні освітні форуми.
3. Зареєструватися на форумі. Записати логін та пароль у зошит.
4. Обрати Форум учням. Взяти участь у обговоренні теми про шкільну форму.
Достатній та високий рівень.
5. Створити свою тему у форумі. Переглянути надіслані повідомлення.
6. Відкрити сайт http://dinsetter.ucoz.ua. Зареєструватися у чаті.
7. Визначити, які смайлики можна використовувати під час створення повідомлень.
8. Долучитися до розмови у чаті.
VII. Узагальнення набутих знань.
Вправа «Естафета».
1. Що таке форум?
2. Назвіть елементи форуму.
3. Яка різниця між модератором та адміністратором форуму?
4. Чи є адміністратор у чаті?
5. Що таке тред або топік?
6. Що таке чат?
7. Як позначаються повідомлення, які виходять за межі теми?
8. Яке явище в Інтернеті є аналогом флуду?
9. Хто такий троль?
10. Які дії може виконати адміністратор при порушенні правил форуму?
VIII. Підбиття підсумків уроку
Оцінюється робота учнів на уроці.
Чи справдились ваші сподівання?
Здача зошитів на перевірку.
IX. Домашнє завдання
Повторити матеріал з теми «Служби Інтернету».
Підготуватися до контрольної роботи.