неділя, 3 березня 2019 р.

5 клас

04.03.2019 Інструктаж з БЖД. Виконавці алгоритмів та їхні системи команд.
Виконавці алгоритмів та їхні системи команд
Цілі:
  • навчальна: сформувати свідомі знання з даної теми, ознайомити з формальним виконання алгоритму, програмою, виконавець алгоритму, середовище; закріпити правила поведінки в школі, навчити будувати алгоритмічні структури за допомогою блок-схем;
  • розвивальна: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння аналізувати і робити висновки;розвивати мислительні процеси дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;
  • виховна: виховувати зосередженість, увагу та спостережливість.виховувати інтерес до вивчення інформатики.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Хід уроку
І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань
Повторення раніше вивченого матеріалу
Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі
1. Під час занять не вставайте і не ходіть по класу!!!
2. Строго виконуйте вказівки викладача.
3. Під час роботи дотримуйтесь інструкції і не відкривайте не потрібних вам файлів і програм так, щоб не змінювати макроси і шаблони.
4. Не робіть різких ударів при роботі з клавіатурою.
5. Припиняйте роботу при появі незвичайного звуку, запису або самовільного включення ПК і негайно повідомте про це викладача.
6. Після виконання завдання коректно вимкніть комп’ютер.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя
Люди щоденно користуються різноманітними правилами, інструкціями, рецептами, що складаються з певної послідовності вказівок. Деякі з них настільки увійшли до нашого життя, що ми виконуємо їх, майже не замислюючись.
Повідомлення, що спонукає до виконання певної дії, називається командою.
- Давайте разом спробуємо навести приклади команд.
- А хто може бути виконавцем команд?
Виконавцем алгоритму може бути людина, машина, комп’ютер, система людина-машина, верстат-автомат, робот тощо, яких «навчено» виконувати вказівки алгоритму.
Об’єкт, який здатний виконувати команди, називається виконавцем.
Набір команд, які можевиконати виконавець, називається системою команд данного виконавця.
Алгоритм — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі.
Слово алгоритм походить від імені перського вченого, астронома і математика Аль-Хорезмі. Приблизно 825 р. він сформулював правила виконання дій над числами, якими користувалися в Стародавній Індії.
Алгоритми можна подавати в:
  • Словесній формі подання
  • Графічній формі подання
Створюють алгоритми люди. А виконують їх люди й різні пристрої, якими управляють люди — комп’ютери, роботи, верстати, супутники, складна побутова техніка та навіть дитячі іграшки.
Виконавець алгоритму — це об’єкт, здатний виконати команди алгоритму.
Об’єктом може бути людина, машина або пристрій.
  • Давайте разом складемо алгоритм збирання до школи.
Якщо виконавець не матиме уявлення про мету, з якою він виконує алгоритм, то такий алгоритм називається формальним
Алгоритм опрацювання даних, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп’ютером, називається комп’ютерною програмою.
В алгоритм можуть входити тільки ті команди, які виконавець зможе виконати, тобто команди із системи команд цього виконавця.
Команди алгоритму записують послідовно одна за одною. Для зручності команди нумерують.
Ви вже складали алгоритми для комп’ютерного виконавця Рудого кота. Виконуючи їх, Рудий кіт говорив, змінював розмірі колір, грав на барабані, малював.
Створений у Scratch алгоритм називається проектом.
Складати алгоритми можна не тільки для Рудого кота, а й для інших виконавців.
V. Фізкультхвилинка
ІV. Закріплення знань учнів.
  1. Практична робота.
Робота в групах
Виконання завдань з підручника для 5 класу загальноосвіт. навч. закл.Й.А. Ривкінд[та ін..] ст. 139
Задача 1. Створити проект, у якому виконавець автомобіль буде мати 4 образи (car-bug, convertible1, convertible2, convertibles, (англ. car - автомобіль, bug - жук, convertible - перетворений)). Виконавець повинен 4 рази проїхати шлях 200 кроків, повернутися на 90 ° за годинниковою стрілкою, відтворити послідовно звуки trumpetl, trumpet2, car passing, bell toll (англ. trumpet - труба, car passing - проїзд автомобіля, bell toll - дзвін дзвіниці), змінити образ на наступний і зробити паузу тривалістю 3 с. Для цього: 1. Відкрийте вікно середовища Scratch 2. 2. Виділіть в Області спрайтів спрайт, відкрийте його контекстне меню і виконайте команду вилучити. 3. Відкрийте вкладку Образи. 4. Розмістіть на вкладці Образи образ car-bug. Для цього: 1. Виберіть кнопку Оберіть образ із бібліотеки. 2. Виберіть у Бібліотеці образів розділ Транспорт. 3. Виберіть образ car-bug. 4. Виберіть кнопку ОК. 5. Розмістіть на вкладці Образи образ convertiblel. 6. Розмістіть на вкладці Образи образ convertible2. 7. Розмістіть на вкладці Образи образ convertibles. 8. Відкрийте вкладку Звуки. 9. Вилучіть з вкладки Звуки звук pop. 10. Розмістіть на вкладці Звуки звук trumpetl. Для цього: 1. Виберіть кнопку Оберіть звук із бібліотеки . 2. Виберіть звук trumpetl. 3. Виберіть кнопку ОК. 11. Розмістіть на вкладці Звуки звук trumpet2. 12. Розмістіть на вкладці Звуки звук car passing. 13. Розмістіть на вкладці Звуки звук bell toll. 14. Розмістіть на Панелі скриптів команди, наведені на малюнку 4.29. 15. Збережіть проект у вашій папці у файлі з іменем вправа п_4_3_1. 16. Запустіть проект на виконання. 17. Замініть усі команди наступний образ на команди змінити образ на. 18. Виберіть у списках команд змінити образ на імена образів так, щоб вони змінювалися в такому порядку: convertible2, convertiblel, car-bug, convertibles. 19. Збережіть проект у вашій папці у файлі з іменем вправа п_4_3_2. 20. Запустіть проект на виконання. 21. Закрийте вікно середовища Scratch 2. Завантажити текст практичного завдання у форматі docx: https://drive.google.com/open?id=1Gr6...
VІ. Усвідомлення набутих знань
Робота за комп’ютером.
Завдання:
Човняру з лівого берега на правий потрібно перевезти вовка, козу і капусту. У човні окрім човняра поміщається лише один "пасажир".
Як це зробити так, щоб і коза, і капуста залишилися цілими?
Завдання 2. Розгляньте приклади алгоритмів та вчіться створювати свої.
VIII. Підбиття підсумків уроку
  1. Що така команда?
  2. Хто може виконувати алгоритми? Як їх називають?
  3. Як можна подавати алгоритми?
ІХ. Домашнє завдання
Скласти алгоритм приготування улюбленної страви.

Немає коментарів: