четвер, 21 березня 2019 р.

2 клас

22.03.2019 Інструктаж з БЖД. Пошук зображень в Інтернеті для природознавства (музичного та образотворчого мистецтв, читання тощо). Право на зображення. Розрізнення дозволів на використання чужих зображень.

Мета:
навчальна: сформувати вміння здійснювати пошук інформації в мережі Інтернет,
розвивальна: розвивати наочно-образне та алгоритмічне мислення, пам’ять; 
виховна:виховувати в учнів інформаційну культуру, навички пошуку зображень.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука,два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась.

Картинки по запросу смайлики привітання
ІІ. Перевірка домашнього завдання
-  Яку віртуальну галерею ви відвідали вдома?
 Заслухаємо ваші розповіді, які були на сьогодні підготовані.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та умінь
- Ви колись шукали зображення в інтернеті?
- Для чого ви це робили?
- Скажіть, будь ласка, як ви це робили? За допомогою чого?
- Як ви гадаєте, чи маєте ви право на зображення, яке знайшли в мережі Інтернет?
IV. мотивація навчальної діяльності
— У навчальних цілях часто доводиться здійснювати пошук зображень, наприклад для підготовки реферату. Потрібні зображення можу міститися на різних Інтернет-сайтах. Як же це робити?
V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
На цьому уроці ми дізнаємось, як правильно здійснити пошук зображень, а також ми поговоримо про право на зображення.
VI. Вивчення нового матеріалу
Пошук зображень в інтернеті можна здійснити кількома способами. Ми розглянемо найчастіше вживані способи: знайти зображення, здійснюючи пошук за зображенням у мережі Google, пошук за ключовими словами (за назвою).
Пошук за ключовими словами
Для ефективного пошуку потрібно визначити ключові слова.
Ключове слово — це слово в тексті, яке в сукупності з іншими ключовими словами складає текст. У нашому випадку нам треба знати назву того зображення, що треба знайти. У браузері на пошуковому рядку треба набрати дану назву, а поряд слово "картинки" та натиснути Enter. 
У результаті дістанемо список посилань на сайти, які мають шу­кану картинку. Тепер достатньо вибрати одне з них або декілька для порівняння.
Якщо ви знайшли на одній з веб-сторінок потрібні вам відомос­ті, то пошук можна вважати завершеним. Якщо потрібний мате­ріал не знайдений, то можна змінити ключові слова та виконати повторний пошук.
Пошук можна виконувати з використанням різних пошукових систем.
Тепер можна переглядати вміст Інтернету абсолютно по-новому, здійснюючи пошук за зображенням у мережі Google. Здійснюється це за таким алгоритмом:
Чотири способи пошуку за зображенням
Перетягніть і опустіть
Перетягніть і опустіть зображення з Інтернету або свого комп’ютера у вікно пошуку на сторінці images.google.com.
Завантажте зображення
На сторінці images.google.comнатисніть значок фотоапарата, а потім виберіть "Завантажити зображення". Виберіть зображення, за допомогою якого потрібно здійснити пошук.
Скопіюйте та вставте URL-адресу зображення
Знайшли в Інтернеті зображення, яке вас зацікавило? Клацніть зображення правою кнопкою миші та скопіюйте його URL-адресу. На сторінці images.google.comнатисніть значок фотоапарата та виберіть пункт "Вставити URL-адресу зображення".
Натисніть правою кнопкою миші зображення в Інтернеті
Для ще швидшого пошуку за зображенням завантажте розширення Chrome або розширення Firefox. Після встановлення розширення просто клацніть правою кнопкою миші зображення в Інтернеті, щоб здійснити його пошук у Google.
                          Фізкультхвилинка
Встали швидко, 
потягнулись,
Вправо, вліво повернулись,
Вгору ручки підняли, 
Розім'яли, раз-два-три,
І присіли разом всі.
Кожне зображення створено автором. Авторське право позначається іменем автора чи спеціальним значком.
Без згоди автора ніхто не має права на публікацію та використання зображень без вказання автора.
Якщо ви використовуєте малюнок чи картинку у своїх цілях, треба обов'язково вказувати автора.
Той, хто створив зображення, автор має законне і моральне право на свою роботу. Треба це поважати!
- Згодні з тим, що треба поважати права автора?
(невелике обговорення)
V.II Закріплення і усвідомлення нового матеріалу
- Скажіть, діти , чи усі зрозуміли, як виконувати пошук зображень у мережі Інтернет?
- Чи маєте ви право без вказання автора використовувати знайдене зображення?
(невелике обговорення)
Зараз ми працюємо з комп'ютером.
Пересідаємо за "машини".
Вашим завданням буде знайти малюнки квітів, назви яких записано на дошці та показати нам (квіти: тюльпан, орхідея, гладіолус).
V.III Підсумок уроку
Отже, діти, проведемо гру "Запитайко".
Під час нашого уроку ми навчилися шукати потрібні нам зображення у мережі "Інтернет" та поговорили про право на зображення.
Зараз працюємо у парах. Один задає питання щодо нашого уроку, інший відповідає на нього, потім міняєтеся ролями.
Виходимо парами до дошки та швидко граємо у запитання й відповіді (зайняти повинно 5-7 хв).
IX. Завдання додому
Вдома вам треба знайти три зображення на тему "Моя планета- Земля", під зображеннями вказати автора (URL-адресу чи ім'я автора).
Дякую за урок вам, діти!
До наступної зустрічі!

Немає коментарів: