середа, 6 лютого 2019 р.

4 клас

07.02.2019 Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженням.
Тема. Алгоритми з розгалуженням. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному середовищі. «Якщо — то — інакше». Аналіз тексту задачі.
Мета. Дати поняття про алгоритм з розгалуженням. Навчати школярів розрізняти алгоритмічні структури слідування та розгалуження, створювати та виконувати алгоритми з розгалуженням у визначеному середовищі. Вдосконалювати вміння розв’язувати логічні задачі, складати алгоритми для виконавця. Формувати ІКТ-компетентності учнів та ключові компетентності для реалізації творчого потенціалу дітей. Розвивати увагу, пам’ять і логічне мислення. Розвивати інтерес до здобуття знань. Виховувати інтерес до вивчення предмета, культуру роботи за комп’ютером.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань, навичок та вмінь.
Матеріали до уроку. Підручники, робочі зошити, ручки, олівці, проектор, комп’ютери.
Зміст уроку
1. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Обчислювальний ланцюжок.
Задумайте число. Додайте до нього 6. Зменшити на 4. Якщо можливо, поділіть отримане число на 2. Якщо ні – додайте 1 та поділіть на 2.
  • Яке число отримали?
  • А задумали?
  • Чи можна цей ланцюжок назвати алгоритмом?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Ми з вами виконали алгоритм. Давайте спробуємо його записати.
hello_html_m36916c0.jpg
У нашому алгоритмі в одному місці виникає ситуація, коли ми повинні визначити, чи виконується певна умова, а вже потім діяти далі. Такий варіант
називається розгалуженням.
Де ще ми зустрічаємося з розгалуженнями?
Підійшовши до переходу, треба зупинитися і подивитися на світлофор. Якщо сигнал світлофора зелений, то можна переходити вулицю, інакше (якщо світло червоне), переходити вулицю не можна. Слід обов’язково дочекатися зеленого сигналу світлофора.
Ситуації, коли, залежно від того, чи виконується умова, треба приймати різні рішення або виконувати різні дії, трапляються часто. Таку ситуацію в алгоритмах називають розгалуженням, а на блок-схемах команду перевірки умови записують у блоці, що має форму ромба.
hello_html_4d778c08.jpg
На уроках української мови ви вивчали правило написання префіксів с- або з-. Префікс слід обирати залежно від літери, з якої починається корінь слова. Якщо корінь слова починається з літер к, п, т, ф, х, то пишеться префікс с-. В іншому разі пишеться префікс з-. А от як виглядатиме блок-схема цього алгоритму:
hello_html_m68e33da.jpg

Як описуються умови в алгоритмах із розгалуженням у середовищі Скретч?
Для опису алгоритмів із розгалуженням у середовищі Скретч можна використовувати блоки з групи Датчики. Ці блоки можуть бути складовими відповідних команд, що передбачають виконання певних дій після перевірки висловлювання на істинність чи хибність.
Наприклад, алгоритм, за яким при натисненні клавіші Т на клавіатурі розмір об’єкта збільшується наполовину, інакше — зменшується на 10 %, можна подати графічно

Наприклад, фрагмент алгоритму для середовища Скретч для малювання різнокольорової ламаної, за яким колір ліній буде змінюватися після натиснення кнопки миші, можна подати графічно
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся,
Руки в сторони розвів.
Мабуть, ключик загубив,
А щоб ключик той дістати,
Треба нам навшпиньки встати.
IV. Робота за комп’ютером
Хвилинка релаксації
1. Щільно заплющити й розплющити очі (10 р.).
2. Виставити вперед великий палець руки. Не повертаючи голови, слідкувати очима за рухами пальця максимально вгору-вниз, праворуч-ліворуч (10 р.).
3. Виставити вперед великий палець руки. Намалювати в повітрі цифру «8». При цьому слідкувати очима за рухами пальця (10 р.).
4. Покліпати очима (10 р.).
Завдання.
1. Придумай закінчення речення:
  • Якщо йде дощ, то дорога...
  • Якщо учень захворів, то в школу...
  • Якщо настає Новий рік, то...
  • Якщо тобі подарували комп’ютер, то...
  • Якщо в кімнаті розкидано іграшки, то...
  • Якщо двері до кімнати відчинені, то...
  • Якщо Катруся стоїть зліва від Тетянки, то Тетянка...
  • Якщо сестра старша за брата, то брат...
  • Якщо Марічка живе далі від школи, ніж Ніна, то Ніна...
урок складено за матеріалами :

Немає коментарів: