Інструктаж
з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим
найменшим значенням.
Перегляньте презентацію:
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань;
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Дайте відповіді на запитання:
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку . Мотивація навчальної діяльності
На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтесь :
IV. Вивчення нового матеріалу
Як описати програму пошуку елемента з найбільшим або найменшим значенням?
Для того щоб зрозуміти, як відбувається пошук найбільшого елемента деякої табличної величини, уявімо себе на місці виконавця алгоритму. Елементи табличної величини записані в пам’яті, доступ до комірок якої здійснюється за номерами елементів. Виконавець може одночасно відкривати доступ до однієї комірки. Нехай задано лінійну таблицю з п цілих чисел
Виконаємо такий алгоритм:
Продовжимо таким чином кроки алгоритму, поки не будуть переглянуті всі елементи лінійної таблиці до n включно. На кожній ітерації циклу в змінній max міститиметься найбільше значення з пройденої частини лінійної таблиці, а по завершенні циклу змінна max зберігатиме максимальне значення в усьому масиві.
Пошук найменшого елемента масиву здійснюють за аналогічним алгоритмом, знаходячи відповідно елемент (min), який є меншим від усіх переглянутих елементів.
Задача . Визначити найбільше значення елементів табличної величини.
Спочатку вважатимемо, що значення першого елемента табличної величини є найбільшим. Після цього послідовно переглядатимемо значення всіх інших елементів табличної величини, і якщо трапиться значення, що більше того, яке на даний момент вважаємо найбільшим, то вважатимемо тепер уже це значення найбільшим.
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var a: array [1..10] of real;
i: integer; max: real;
begin
for i := 1 to 10 do a[i]:= StrToFloat(Memo1.Lines[i-1]);
max:=a[1]; //вважаємо, що найбільше значення—значення першого елемента
for i := 2 to 10 do
If a[i] > max Then max := a[i]; // замінюємо найбільше значення
Label1.Caption := FloatToStr (max) + ‘ — найбільше значення’;
end;
V. Інструктаж з ТБ
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання .
Вправа 2 ст. 132
VІІ. Підсумки уроку
Рефлексія
VІІI. Домашнє завдання
Підручник п. 18.2 ст. 132
|
Немає коментарів:
Дописати коментар