неділя, 9 грудня 2018 р.

9 клас інформатика

Інструктаж з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам, пошук заданого елемента.

Цілі:
навчальна: навчитись створювати та виконувати алгоритми опрацювання табличних величин, а саме знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами
розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку: формування знань, умінь і навичок 
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
  • Як вводити та виводити значення табличних величин у програмах;
  • які алгоритми є базовими для опрацювання табличних величин;
  • як описати алгоритми заходження суми чи кількості еле­ментів табличної величини.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку . Мотивація навчальної діяльності
На сьогоднішньому уроці ви будете вчитися створювати та виконувати алгоритми опрацювання табличних величин,
а саме знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами
ІV. Засвоєння нових знань, формування вмінь
У власній структурі папок створіть папку Практична робота 6.
Під час виконання практичних завдань пам’ятайте про правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером!
Практична робота 6. Складання і виконання алгоритмів опрацювання табличних величин: знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин
за заданими умовами у навчальному середовищі програмування
З9 клас. Практичні завдання з інформатики за підручником Ривкінд 2017 року.
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ
Завдання. Створіть програму для знаходження суми додатних елементів заданої таблиці. -2,5 5,4 7,8 -4,9 5,0 7,1 -3,7 -2,8 6,2 3,4 2,1 1,5 -8,1 -6,7 -3,4 4,8 1. У папці Навчальні проекти своєї структури папок створіть папку Сума додатних. 2. Відкрийте середовище Lazarus і створіть новий проект. Розмістіть на електронній формі (мал. 16.8) об'єкти, самостійно надайте значення їхнім властивостям. 3. Заповніть таблицю значеннями. Для цього в контекстному меню об'єкта StringGrid1 оберіть вказівку Змінити StringGrid... У вікні редактора таблиці введіть потрібні значення (мал.16.9). 4. Створіть процедуру опрацювання події Розрахувати. У вікні редактора коду опишіть змінні, які будуть використовуватись у проекті: а – масив дійсних чисел, і – номер (індекс) стовпця масиву, j – номер (індекс) рядка масиву, s – сума. var i, j : integer; s : real; a : array [1..4, 1..4] of real; 5. У вікні редактора коду запишіть команди введення значень елементів масиву, їх опрацювання та виведення значення суми елементів (мал. 16.10). begin s := 0; for i := 1 to 4 do for j := 1 to 4 do begin a[i,j] := StrToFloat(StringGrid1.Cells[i, j]); if a[i,j] більше 0 then s := s + a[i,j]; end; Edit1.Text := FloatToStr(s); end; 6. Запустіть проект на виконання. Перевірте, чи відповідають умові завдання дії, пов'язані з об'єктами управління екранної форми. Якщо є помилки, виправте їх. Завершіть роботу з проектом і середовищем програмування, зберігши зміни. Завантажити текст практичного завдання у форматі docx:
V. Підсумки уроку
Рефлексія
  • мені було незрозуміло…;
  • у мене виникли такі запитання…;
  • я не впорався з такими завданням…;
  • мені сподобалось і я буду використовувати…
VI. Домашнє завдання
Повторити раніше вивчений матеріал

Немає коментарів: