Інструктаж з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам, пошук заданого елемента.
Цілі:
навчальна: навчитись створювати та виконувати алгоритми опрацювання табличних величин, а саме знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами
розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку: формування знань, умінь і навичок
Хід уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Як вводити та виводити значення табличних величин у програмах;
- які алгоритми є базовими для опрацювання табличних величин;
- як описати алгоритми заходження суми чи кількості елементів табличної величини.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку . Мотивація навчальної діяльності
На сьогоднішньому уроці ви будете вчитися створювати та виконувати алгоритми опрацювання табличних величин,
а саме знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами
ІV. Засвоєння нових знань, формування вмінь
У власній структурі папок створіть папку Практична робота 6.
Під час виконання практичних завдань пам’ятайте про правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером!
Практична робота 6. Складання і виконання алгоритмів опрацювання табличних величин: знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин
за заданими умовами у навчальному середовищі програмування
З9 клас. Практичні завдання з інформатики за підручником Ривкінд 2017 року.
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ
Завдання. Створіть програму для знаходження суми додатних елементів заданої таблиці.
-2,5 5,4 7,8 -4,9
5,0 7,1 -3,7 -2,8
6,2 3,4 2,1 1,5
-8,1 -6,7 -3,4 4,8
1. У папці Навчальні проекти своєї структури папок створіть папку Сума додатних.
2. Відкрийте середовище Lazarus і створіть новий проект. Розмістіть на електронній формі (мал. 16.8) об'єкти, самостійно надайте значення їхнім властивостям.
3. Заповніть таблицю значеннями. Для цього в контекстному меню об'єкта StringGrid1 оберіть вказівку Змінити StringGrid... У вікні редактора таблиці введіть потрібні значення (мал.16.9).
4. Створіть процедуру опрацювання події Розрахувати. У вікні редактора коду опишіть змінні, які будуть використовуватись у проекті: а – масив дійсних чисел, і – номер (індекс) стовпця масиву, j – номер (індекс) рядка масиву, s – сума.
var i, j : integer;
s : real;
a : array [1..4, 1..4] of real;
5. У вікні редактора коду запишіть команди введення значень елементів масиву, їх опрацювання та виведення значення суми елементів (мал. 16.10).
begin
s := 0;
for i := 1 to 4 do
for j := 1 to 4 do
begin
a[i,j] := StrToFloat(StringGrid1.Cells[i, j]);
if a[i,j] більше 0 then
s := s + a[i,j];
end;
Edit1.Text := FloatToStr(s);
end;
6. Запустіть проект на виконання. Перевірте, чи відповідають умові завдання дії, пов'язані з об'єктами управління екранної форми. Якщо є помилки, виправте їх. Завершіть роботу з проектом і середовищем програмування, зберігши зміни.
Завантажити текст практичного завдання у форматі docx:
V. Підсумки уроку
Рефлексія
- мені було незрозуміло…;
- у мене виникли такі запитання…;
- я не впорався з такими завданням…;
- мені сподобалось і я буду використовувати…
VI. Домашнє завдання
Повторити раніше вивчений матеріал
Немає коментарів:
Дописати коментар