понеділок, 19 лютого 2018 р.

10 клас інформатика

«СТВОРЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ

Практична робота - тут
файли заготовки-тут

Завдання: 1. Створіть презентацію Збережемо природу України на основі теми оформлення Потік з групи Інстальовані теми. Потрібні зображення містяться у файлах з папки Розділ 2\Практична робота. Сценарій презентації: 1. Титульний слайд. Заголовок слайда - Збережемо природу України, підзаголовок - ваше прізвище та ім’я. 2. Слайд 2. Макет - Два об'єкти. Заголовок слайда - Червона книга України. Уставте на слайд зображення Червоної книги та три абзаци тексту: Заснована в 1976 році, Уперше опублікована в 1980 році, Містить відомості про види тварин і рослин, що зникають. Установіть розмір символів - 28. 3. Слайд 3. Макет - Порівняння. Заголовок слайда - Вони потребують захисту. Текст підписів - Тваринний світ, Рослинний світ, вирівнювання - по центру. Уставте на слайд зображення обкладинок відповідних книжок. 4. Слайди 4-5. Макет - Рисунок з підписом. Рисунки - фотографії представників із Червоної книги України, їх назви у заголовках слайдів. Текст слайда: перший абзац - Тваринний світ або Рослинний світ, другий абзац Птах або Квітка. Установіть розмір символів у заголовках - 32, у підписах - 20. 5. Слайд 6. Макет - Заголовок розділу. Заголовок слайда - Пам'ятай, текст слайда Вони потребують нашого захисту! Установіть розмір символів - 40. Вирівнювання тексту - по центру. 2. Збережіть комп’ютерну презентацію у вашій папці у файлі з іменем практична робота 3. Завантажити текст практичного завдання у форматі docx: https://goo.gl/cL5DeX Завантажити файли-заготовки необхідні для виконання практичного завдання (взято з сайту авторів підручника): https://goo.gl/prL5s5


Мета
Навчальна:     виявити ступінь розуміння учнями пройденого матеріалу за темою «Редактор презентацій»;
                            вдосконалювати знання і уміння по створенню презентацій;
                            закріпити отримані знання за вимогами, що пред’являються до створення презентацій.
Розвивальна:   розвивати вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти;
                            розвивати навички самостійності, взаємоконтролю.
Вихована:        виховувати вміння співпрацювати, працювати в групі, надавати допомогу, оцінювати свою роботу і роботу товаришів;
                            формувати відповідальне ставлення до роботи, наполегливість у досягненні кінцевих результатів.
          
Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань, формування умінь і навичок)
Обладнання: картки емоційного стану, опорний конспект, картки з домашнім завданням, завдання для практичної роботи, комп’ютери, програма MS PowerPoint, мультимедійний проектор, екран.
ХІД УРОКУ
Епіграф
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати

І . ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Доброго дня! Сідайте. Як ваш настрій? Чи настроєні ви на роботу?
Подивіться один на одного і посміхніться! Починаємо урок!
У вас на партах лежать картки з зображенням емоцій. Виберіть і піднесіть вгору ту картку, яка відповідає вашому емоційному стану на даний момент.

ІІ . АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра «Мікрофон»
Проведення гри.
  • Що таке презентація?
  • Що таке комп’ютерна презентація?
  • Як вставити зображення в слайд?
  • Як додати текстовий напис?
  • Як вставити звук?
  • Чи можна змінити розмір шрифту? Як?
  • Чи можна змінити колір тексту? Як?
  • Як зберегти презентацію?
Вправа "Закінчи речення" (колективно)
  1. Скажіть, будь ласка, що таке презентація? Де використовуються презентації? (Подання інформації у зручному для сприйняття вигляді. Комп’ютерна презентація – набір слайдів, пов’язаних певною тематикою)
  2. Одна з програм для створення комп'ютерних презентацій - ...
    (Power Point);
  3. Щоб запустити програму PowerPoint, необхідно виконати наступні дії … (Пуск, усі програми, Microsoft Office, Microsoft Office PowerPoint 2007)
  4. За своєю структурою презентація - це набір ...(слайдів)
  5. Щоб привернути увагу слухачів, у слайдах використовують...
    (анімаційні ефекти).
  6. Як запустити режим «Показ слайдів» з допомогою гарячих клавіш?... (F5)
  7. Які є режими перегляду презентацій? (звичайний, сортувальник слайдів, показ слайдів)
  8. Як зберегти презентацію?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Свято, подорож, видатні події життя ми фіксуємо за допомогою фотоапарата. (показати фотоапарат)Своїми враженнями або почуттями ми хочемо поділитися з близькими. Як оформити багато фотографій так, щоб вони виглядали цікаво та захопливо?
(Показати фотоальбоми паперові, які розмістити біля дошки) Такі фотоальбоми є у багатьох з вас вдома.
В сучасному суспільстві, коли велика кількість інформації зберігається в цифровому форматі виникає потреба  створення електронних фотоальбомів, які б виконували функцію звичайного фотоальбому. Електронні фото зберігати зручніше, і обирати найкращі з кращих не потрібно.
            На сьогоднішньому уроці ми з вами навчимося створювати фотоальбоми за допомогою програми Microsoft Оffice PowerPoint 2007, навчимося редагувати зображення, форматувати текст. А також метою сьогоднішнього заняття є формувати навички спілкування при спільній роботі, виховувати інформаційну культуру.

            Комп’ютерні презентації використовуються у багатьох сферах життя людини, суспільства. Одним із прикладів практичного застосування презентацій є створення та використання фотоальбому.
ІV. Повідомлення теми і плану уроку. (5 хв)
Запишіть, будь ласка, тему уроку: «Створення фотоальбому».

А урок наш незвичайний,
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
            Фотоальбом – комп’ютерна презентація, яка використовується для демонстрації фотографій.
            Програма PowerPoint має спеціальний інструмент для того, щоб швидко створити фотоальбом.
Кнопка Файл або д8
Список Рисунків в альбомі
  1. Область Перегляд
  2. Кнопка Видалити
  3. Кнопки обертання зображення
  4. Ескіз слайда
  5. Кнопка Створити
  6. Кнопка Огляд
  7. Поле із списком Форма рамки
  8. Поле із списком Розмічування рисунка
  9. Кнопки переміщення зображення
  10. Прапорець Назви під УСІМА рисунками



Використовуючи інструменти вікна Фотоальбом, можна підготувати список зображень для розміщення у презентації, вибрати макети слайдів, форму та колір рамки для зображень, кольорове оформлення слайдів.
V. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ       
            Порівняти паперовий та електронний фотоальбоми. Знайти спільне та відмінне в них. Визначитись, який краще, обґрунтувати свій вибір.

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВМІНЬ ТА ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК
РОБОТА З КОМП’ЮТЕРОМ (15 хв.)
Діти сідають за комп’ютер. Повторити правила поведінки у комп’ютерному класі, за комп’ютером. Через 10 хвилин виконати вправи для очей.
Команда квадрат створює презентацію про тварин, занесених до Червоної книги; команда  круг – про рослини; команда трикутник – про птахів. Діти дома підбирали матеріал – по одній картинці з твариною, птахом та рослиною, 2-3 речення про них. 
ПРАКТИЧНА РОБОТА.
1. На Робочому створити папку з назвою вашої команди.
2. Скопіювати у папку матеріали необхідні для створення презентації.
3. Запустити програму Power Point.
4. Обрати пункт меню на стрічці Вставка/ Фотоальбом/ Створити фотоальбом.
5. У діалоговому вікні Фотоальбом натиснути кнопку «Додати малюнок з істочника»

6. Виділити необхідні малюнки та натиснути кнопку «Відкрити»

7. Обрати кнопку створити надпис.
8. Продивитись малюнки, відредагувати малюнки за допомогою кнопок (якщо треба)

12. Обрати тему для слайдів.
13. Натиснути кнопку Створити.
14. Переглянути презентацію.
15. Додати назви до слайдів.
16. Внести зміни до презентації, якщо треба.
17. Зберегти презентацію.
18. Підготувати розповідь до презентації.
Рефлексія (1 хв.) 
Доповніть речення: «Сьогодні на уроці я…»
Домашнє завдання (1 хв.) За підручником.
Підведення підсумків (7 хв.)
Заслухати презентацію учнів своєї частини Красної книги. Обговорити які були допущені недоліки. Обрати найкращу команду. Нагородити переможців.


            Практична робота
            Інструктаж з безпеки життєдіяльності при роботі в кабінеті інформатики та ІКТ.
VIІ. Правила поведінки у кабінеті інформатики (2 хв)

Ви будете працювати за комп’ютерами, тому необхідно згадати правила поведінки у кабінеті інформатики
Гра «Закінчи речення»:
  • Заходити у кабінет інформатики потрібно… (спокійно, не поспішаючи)
  • Їсти, пити в кабінеті… (не можна)
  • При роботі з комп’ютером руки повинні бути… (сухими, чистими)
  • Не можна торкатися до… (дротів, розеток, кнопок клавіатури, з якими незнайомий, екрану монітора, тильної сторони комп’ютера)
  • Від монітора треба сидіти на відстані… (не менше 50 см)

Завдання
  1. Створити фотоальбом «Тварини» за інструктивною карткою.
  2. Зберегти фотоальбом  у власній папці у  «Моїх документах».

VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Чи можна використовувати набуті знання для створення сімейних фотоальбомів?
VІІI. ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Чи можна використовувати набуті знання для створення сімейних фотоальбомів?
Учитель пропонує створити презентацію, яка буде розповідати про родину кожного з учнів. Для цього треба визначити її мету та скласти її сценарій.
ХI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
     Підібрати матеріал для створення сімейного фотоальбому, та створити його.

Створити презентацію за поданим сценарієм.
Розробка сценарію презентації
Мета
Розповісти однокласникам про свою родину
Назва презентації
«Моя родина»
Загальне оформлення (дизайн)
Відкрита
Слайд 1
Заголовок — «Моя родина».
Підзаголовок — прізвище родини
Слайд 2
Зміст презентації:
—           тато;
—           мама;
—           діти;
—           бабусі та дідусі;
—           тварини, що живуть у родині
Слайд 3
Заголовок — «Найсильніший».
Зображення — фотографія тата.
Підпис під фотографією: «Мій тато (ім’я та прізвище
Слайд 4
Заголовок — «Найкрасивіша».
Зображення — фотографія мами.
Підпис під фотографією: «Моя мама (ім’я та прізвище
Слайд 5
Заголовок — «Найулюбленіші».
Зображення — фотографії дітей.
Підпис під фотографією: «(імена дітей
Слайд 6
Заголовок — «Наймудріші».
Зображення — фотографія бабусь та дідусь.
Підпис під фотографією: «Мої бабусі та дідусі»
Слайд 7
Заголовок — «Найдружніші».
Зображення усієї родини.
Підпис: «Наша дружна родина»
Слайд 8
Автор презентації — прізвище та ім’я
Слайд 9
Підзаголовок: «Дякую за увагу»
IX. РЕЛАКСАЦІЯ
(Лунає класична музика із накладеним співом пташок та звуків природи)
Закрийте на хвилинку очі та уявіть, що прийшла весна, квітнуть сади, чути пташиний спів; на душі тепло, радісно, приємно… набравши повні груди свіжого повітря і нових сил ми повертаємося до школи на урок інформатики і продовжуємо працювати.

X. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1) Вирушаючи в дорогу ми завжди беремо з собою необхідні речі. Закінчуючи урок, також можна зібрати «рюкзак», щоб узяти в дорогу знання, вміння, способи діяльності, шляхи досягнення успіху, настрій, тощо.
    У кожного з вас на столі є кольорові капелюшки: жовтий, зелений та червоний. Жовтий – факти про знання та вміння; зелений – важливість уроку; червоний – настрій, емоції. Виберіть один капелюшок та висловіть свою думку про урок (результати зачитуємо вибірково)
Знання та вміння
Важливість уроку
Настрій, емоції



Я знаю…
Я вмію…
Урок важливий, тому що…

Мені сподобалося…
Мій настрій…

2)    виставлення та мотивування оцінок:
  •       За активність;
  •       За змістовні відповіді;
  •       За швидкість та естетичне оформлення роботи.


додатково 
Завдання: 1. Відкрийте комп’ютерну презентацію з файла Розділ 2\Практична робота 4\практична 4.pptx. 2. Уведіть у підзаголовок титульного слайда ваше прізвище та ім’я. 3. Додайте до тексту слайда 2 ефект анімації - Виліт, початок відтворення ефекту - Після попереднього. 4. Додайте до кожного із зображень на слайді 3 ефект анімації Поява, напрямок ефекту - Згори, початок - 3 попереднім. 5. Додайте на слайді 3 до написів Тваринний світ і Рослинний світ гіперпосилання для переходу відповідно на слайди 4 та 5. 6. Установіть для всіх слайдів ефект змінення слайдів - Двері.. 7. Установіть тривалість демонстрації кожного слайда - 5 секунд. 8. Перегляньте комп’ютерну презентацію в режимі демонстрації. 9. Збережіть комп’ютерну презентацію у вашій папці у файлі з іменем практична робота 4. Завантажити текст практичного завдання у форматі docx: https://goo.gl/wP4ggQ Завантажити файли-заготовки необхідні для виконання практичного завдання (взято з сайту авторів підручника): https://goo.gl/uZKBqv

Немає коментарів: