Настроювання часових параметрів аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та настроювання переходів між його фрагментами. Створення та редагування відеофільмів.
Мета.
Навчальна. Oзнайомити учнів із програмним забезпеченням для опрацювання мультимедійних даних; навчити створювати кліпи засобами програми Movie Maker. Навчитися створювати та редагувати відеофільми:
• шкала часу (time-line);
• титри;
• аудіо- та відеоряд;
• відеоефект, відеоперехід; розглянути:
• настроювання часових параметрів;
• методи додавання та види відеоефектів та ві-деопереходів;
формувати вміння:
• створювати кліпи;
• додавати відеоефекти та відеопереходи;
• додавати та настроювати титри;
• настроювати часові параметри кліпу.
Розвиваюча. Розвивати цікавість, творче мислення.
Виховна. Виховувати естетичні смаки, культуру мовлення.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань, вмінь, навичок.
Учні повинні знати: основні функції програми Movie Maker; документи, об'єкти, інтерфейс програми; основи монтажу фільму за допомогою програми Movie Maker.
Учні повинні вміти: розробляти план відеокліпу; створювати у середовищі розробки відеокліпів проекти за допомогою майстра та порожні проекти; імпортувати у відеокліп аудіо- та відеоінформацію із зовнішніх джерел; синхронізувати відеоряд з аудіорядом.
План
- Правила ТБ роботи з ПК та в комп’ютерному класі.
- Створення та редагування відеофільмів.
- Відпрацювання практичних навичок роботи.
- Типові запитання до уроку.
- Домашнє завдання.
Хід уроку
1. Правила ТБ роботи з ПК та в комп’ютерному класі.
- Обговорення правил ТБ при роботі з ПК та в комп’ютерному класі.
- Підписи в журналі інструктажів.
2. Актуалізація опорних знань .
Самостійна робота або тестування
Учні виконують завдання, обмінюються роботами, перевіряють відповіді у зошитах (правильні відповіді відображено на екрані або вчитель зачитує їх уголос).
Варіант 1
- Які об’єкти називаються мультимедійними?
- Як мультимедійні об’єкти відображаються на слайді?
- Як додати звук зі стандартної колекції кліпів до слайда презентації?
- Як прослухати звук у звичайному режимі роботи з презентацією?
- Назвіть найпоширеніші відеоформати.
Варіант 2
- Які ви знаєте режими звукового супроводу об’єктів?
- Назвіть параметри ефектів звукового об’єкта.
- Як додати фільм із файла до слайда презентації?
- Де потрібно зберігати файли мультимедійних об’єктів?
- Назвіть найпоширеніші аудіоформати.
Варіант 1
|
Варіант 2
|
1. Об'єкти, для подання яких використовують різні способи та які людина сприймає різними органами чуття
|
1. Оформлення анімаційних ефектів окремих об'єктів; процесу зміни слайдів; окремих слайдів
|
2. Звук (із файла, із колекції картинок, із компакт-диска, запис звуку); відео (фільми з файла, кліпи з колекції)
|
2. Ефекти, час, параметри звуку
|
3. Команда меню Вставка - Фільми і звук - Звук із колекції картинок
|
3. Команда меню Вставка - Фільми і звук Звук із файла
|
4. Двічі клацнути на позначці звукового об'єкта у режимі Перегляд
|
4. У тій самій папці, що і сама презентація
|
5. АVІ, MOV, МРЕG
|
5. MIDI, VAW, МРЗ, WMA
|
Бесіда
- Що, на вашу думку, відрізняє кінофільм від відеофільму?
- Що потрібно мати для перегляду відеофільму?
- Що таке сценарій? Де він використовується?
- Для чого можна використовувати програму Windows Movie Maker? Як її запустити?
- Як виконати записування (захоплення) звуку, відео? Які програми здійснюють подібні операції? Як називається цей тип програм?
3. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні динамічно зростає і розвивається сучасний ринок телевізійної індустрії — виробництво інформаційних і художніх програм, розваяіальної продукції, рекламних кліпів. Це дозволяє використовувати нові кіно-, відео-, цифрові та комп’ютерні технології у виробництві рекламних роликів, адже використання комп’ютерних технологій дозволяє скоротити майже 90 % часу, необхідного для редагування відзнятого матеріалу, а використання комп’ютерної графіки, анімаційних елементів у рекламному кліпі у поєднанні з різними шумовими спецефектами і музичним оформленням робить. його дійсно справжнім витвором мистецтва.
ГІри створенні ефективного та якісного рекламного ролика необхідно враховувати особливості використовуваного в ньому жанру, строго дотримуватися послідовності процесу створення та багато інших важливих моментів. Саме в цьому ми і спробуємо сьогодні розібратися.
Сьогодні на уроці ми розглянемо на практиці процес створення та оформлення кліпів, настроювання часових параметрів аудіо- та відеоряду, додавання до відеокліпу відеоефектів та настроювання переходів між його фрагментами.
4. Теоретичний матеріал.
Загальні вимоги до створення відеофільму
Термін відеофільм походить від терміна кінофільм (англ. cine-film - кіноплівка, кінофільм), який у широкому розумінні означає твір кіномистецтва. Відеофільм відрізняє від кінофільму спосіб фіксації даних: кінофільм - на фотографічних плівках із використанням кінокамер, а відеофільм - на відеокасетах і відеодисках із використанням відеокамер. Для невеликих за розміром кіно- та відеофільмів використовують термін кліп (англ. clip - стискувати, обрізати), або відеокліп. Останнім часом відеокліпи широко використовуються у музичній індустрії. Їх називають музичними відеокліпами.
За своєю структурою і технологією створення потокові презентації фактично є відеофільмами (відеокліпами), призначеними для представлення чого-небудь нового: ідей, проектів, продукції, товару тощо. Для створення потокових презентацій використовують відеоредактори.
На першому етапі, перед початком створення відеофільму, необхідно розробити його сценарій. Сценарій - це детально розроблений план проведення якого-небудь заходу, здійснення яких-небудь дій. Сценарій навіть невеликого відеокліпу повинен мати внутрішню структуру (композицію). Сценарій повинен бути детальним, з посекундним плануванням усіх дій.
На другому етапі відбувається зйомка всіх епізодів згідно із сценарієм, готуються фотографії, рисунки, підбирається музика, записується звуковий супровід. Часто відеофільм створюється на основі раніше відзнятого відеоматеріалу. Наприклад, фільм про певний період історії країни, фільм-розповідь про життя визначних людей, навіть фільм про ваш клас, мабуть, буде створюватися на основі вже існуючих документальних кадрів, фотографій, документів тощо.
На третьому етапі здійснюється монтаж - процес опрацювання та структурування окремих об'єктів (кадрів) для отримання цілісного твору - відеофільму. У процесі монтажу відзнятий матеріал редагується, уточнюється сценарій, накладається звук і титри - текстові коментарі до кадрів тощо.
Розробка сценарію відеофільму
Розглянемо процес створення сценарію відеофільму про птахів, що живуть біля річок. Його можна використати у ході вивчення теми Види тварин з курсу «Я і Україна» 3 класу. Проаналізуємо наявний відео- та фотоматеріал (табл. 2.11).
Відповідно до програми початкової школи та вимог до часу демонстрацій на уроці для учнів 3 класу складемо сценарій нашого відеофільму. Сценарій складається зі сценарних кадрів - опису змістових фрагментів відеофільму та тих подій, які в них відбуваються.
1. Кадр 1. Титульна сторінка:
- заголовок - Птахи України, підзаголовок - Для учнів 3 класу;
- колір тла - зелений, колір літер - білий;
- тривалість показу - 4 с;
- звук - відсутній;
- відеоефект - зернистість;
- ефект переходу на наступний кадр - око.
2. Кадр 2. Фотографія лелеки:
- файл - лелека02.jpg;
- титри - Лелека; підзаголовок (чорногуз, бусол, бузько);
- тривалість показу - 4 с;
- звук - файл лелека.wav; тривалість звучання - 4 с;
- ефект переходу на наступний кадр - вихор.
3. Кадр 3. Фотографія лелеки:
- файл - лелека01.jpg;
- тривалість показу - 4 с;
- звук - відсутній;
- ефект переходу на наступний кадр - метелик, вертикальний.
4. Кадр 4. Відео Лелеки:
- файл - лелека;
- тривалість показу - 26,14 с (загальна тривалість - 31 с, необхідно видалити на початку 4,86 с;
- оригінальний звук відеозапису треба видалити);
- звук - дикторський текст; тривалість - 22,14 с;
- ефект переходу на наступний кадр - вставити, зліва, знизу;
- дикторський текст: Ви побачили птаха та почули його голос, точніше стукіт дзьоба. Це лелека, або чорногуз, бусел, бузько. Має біле пір'я, а на крилах чорне. У лелеки довгі ноги та довгий дзьоб червоного або жовто-червоного кольору. В Україні лелека вважається вісником весни.
5. Кадр 5. Фотографія качки:
- файл - лисуха02.jpg;
- титри - Євразійська, або звичайна, лиска (лисуха);
- тривалість показу - 4 с;
- звук - файл лисуха.wav; початок звучання через 2 с після початку кадру, тривалість звучання - 6,75 с (звук продовжується на наступному кадрі);
- ефект переходу на наступний кадр - вставити, зліва, зверху.
6. Кадр 6. Фотографія качки:
- файл - лисуха01.jpg;
- тривалість показу - 4 с;
- звук - файл лисуха.wav; розпочалося звучання на попередньому кадрі, завершується разом із завершенням показу фотографії;
- ефект переходу на наступний кадр - діафрагма.
7. Кадр 7. Відео Лиски:
- файл - лисуха;
- тривалість показу - 30 с (загальна тривалість - 42 с, необхідно видалити в кінці 12 с; оригінальний звук відеозапису зробити фоном для дикторського тексту);
- ефект переходу на наступний кадр - діагональ, ніша;
- звук - дикторський текст; тривалість - 30 с;
- дикторський текст: Євразійська, або звичайна лиска, яку ще називають лисуха - невеликий водоплавний птах, що гніздиться біля річок і озер на всій території України. Її просто впізнати за білим дзьобом та білою плямою на лобі. Значну частину часу лиска проводить на воді, за що отримала ще одну народну назву: болотна або водяна курка.
8. Кадр 8. Заключні титри:
- титри - Житомирський ліцей № 1, відеостудія «Майбутнє»: О Оператор - Михайленко Степан;
О Автор тексту - Коваленко Оксана;
О Звук - Іваненко Микола;
О Учні 10-А класу для учнів 3-х класів;
- колір тла - жовто-зелений, колір літер - білий;
- тривалість показу - 10 с.
Створення відеофільму
Перейдемо до створення відеофільму в програмі Windows Movie Maker. Для цього розглянемо детальніше інтерфейс цієї програми (рис. 2.82). У лівій частині вікна після вибору кнопки Сборники, сборники (рос. сборники - збірники) відображається однойменна панель (рис. 2.82, 3) з трьома стандартними папками Видеоэффекты (рос. видеоэффекты -відеоефекти), Видеопереходы (рос. видеопереходы - відеопереходи) і Сборники. За вибору папки Видеоэффекты в Області відображення вмісту папок (рис. 2.82, 4) відобразиться список відеоефектів (відображення у відтінках сірого, відображення у вигляді акварельного малюнка, відображення зверху вниз тощо), які можна застосувати до окремих кадрів або до фільму в цілому. Папка Видеопереходы містить список ефектів переходу від одного кадру до іншого. Папку Сборники користувач заповнює сам різними об'єктами - графічними, звуковими та відеофайлами, які потім зможе включити до своїх фільмів.
У правій частині вікна розміщено вікно програвача (рис. 2.82, 5) для попереднього перегляду результатів монтажу. Нижню частину вікна зай має Область монтажу (рис. 2.82, 12). Вона відображається в одному з двох режимів: в режимі розкадровки або в режимі відображення шкали часу. Для перемикання режимів Області монтажу використовуються кнопки Отображение шкалы времени (рос. отображение шкалы времени - відображення шкали часу) і Отображение раскадровки (рос. отображение раскадровки - відображення розкадровки).
Область монтажу в режимі відображення шкали часу містить: звукову доріжку (рис. 2.82, 9), відеодоріжку (рис. 2.82, 7), звукову або музичну доріжку (рис. 2.82, 10), доріжку титрів (рис. 2.82, 11). У верхній частині області розміщено шкалу часу (рис. 2.82, 6).
У режимі розкадровки в Області монтажу відображаються кадри - ті відео- або графічні фрагменти, з яких складається відеофільм.
Режим відображення шкали часу використовується в основному для вставлення мультимедійних об'єктів і визначення тривалості їхнього показу або звучання, а режим розкадровки - для застосування до кадрів відеоефектів та ефектів переходу між кадрами.
На першому етапі відеомонтажу необхідно створити новий проект. Для цього слід виконати Файл => Создать проект (рос. Создать проект створити проект) або вибрати кнопку Создать проект на панелі інструментів. Проект містить посилання на мультимедійні об'єкти, що входять до складу фільму, значення їх властивостей у конкретному фільмі та інші дані, що потрібні для роботи над монтажем фільму. Для збереження проектів програма Windows Movie Maker використовує спеціальний формат MSWMM (англ. Microsoft Windows Movie Maker). Користувачу потрібно періодично зберігати файл проекту для того, щоб у разі збоїв у роботі комп'ютера результати монтажу не були втрачені.
Файли об'єктів, що будуть входити до фільму, слід помістити в один зі збірників. Для впорядкування об'єктів бажано заздалегідь створити в збірнику папки, наприклад, як подано на рисунку 2.82: папка тварини, в якій створені папки Відео, Звуки, Фото. Для створення папки в обраній необхідно скористатися кнопкою Создать папку сборников (рос. создать папку сборников - створити папку збірників) або відповідною командою контекстного меню папки Сборники.
На другому етапі слід вставити мультимедійні об'єкти зі збірника в область монтажу перетягуванням. Це можна виконати так:
- Установити режим розкадровки вибором відповідної кнопки.
- Перетягнути по черзі відповідно до розробленого сценарію з папок Відео та Фото відео- та графічні об'єкти у великі прямокутники (кадри) Області монтажу (рис. 2.83).
- Перейти в режим відображення шкали часу.
- Перетягнути по черзі відповідно до розробленого сценарію звукові об'єкти з папки Звуки в Область монтажу в ті точки на шкалі часу, з яких розпочнеться відтворення звуку.
- Відредагувати тривалість показу вставлених об'єктів.
Якщо вставляти відеооб'єкт у режимі відображення шкали часу, то під час перетягування біля вказівника з'являється позначка 0, а на відеодоріжці та на звуковій доріжці - позначка, яка вказує на місце вставлення об'єкта (рис. 2.84, 1-2). Біля вказівника також з'являється прямокутник з повідомленнями про момент часу в загальній тривалості фільму, з якого почнеться демонстрація об'єкта (наприклад, 0 год 0 хв 10,80 с), про ім'я об'єкта, біля якого вставляється вибраний об'єкт (наприклад, MOV05670) і тривалість показу об'єкта (наприклад, 0 год 0 хв 25,39 с).
Під час вставлення графічних об'єктів програмою встановлюється стандартна тривалість показу - 4 с. Для зміни цієї тривалості показу необхідно перетягнути праву межу об'єкта на відеодоріжці (рис. 2.85). Можна як збільшити, так і зменшити тривалість показу графічного об'єкта.
Для відеооб'єктів тривалість їхнього показу буде дорівнювати встановленій тривалості у відповідному відеофайлі. Зміна тривалості показу відеооб'єкта здійснюється аналогічно зміні тривалості показу графічного об'єкта, тільки можна перетягувати як ліву, так і праву межу відеооб'єкта на відеодоріжці. При цьому фрагмент відеооб'єкта не буде відтворюватися від його початку або кінця до моменту часу, визначеного положенням межі. Для більш точного редагування об'єкта в Області монтажу можна збільшити/зменшити масштаб відображення об'єктів. Для цього використовують кнопку Увеличить/уменьшить шкалу времени (рос. увеличить/уменьшить шкалу времени - збільшити/зменшити шкалу часу).
Під час перетягування меж у вікні програвача відображається поточний відеокадр, що дає змогу зорієнтуватися, до якого місця слід перетягнути межу. Це процес оборотний і можна в подальшому відновити тривалість показу відеооб'єкта, перетягнувши межу у зворотному напрямі. Разом з тим збільшити тривалість показу більше, ніж це передбачено властивостями файлу, неможливо.
Звукові об'єкти вставляються і редагуються аналогічно відеооб'єктам, тільки перетягуються вони на звукову або музичну доріжку.
У ході вставлення звукових і відеооб'єктів та під час їхнього редагування (зміні тривалості, зміні моменту часу початку відтворення) відбувається синхронізація звукового і відеоряду.
Результати монтажу слід періодично переглядати у вікні програвача.
На наступному третьому етапі монтажу відеофільму вставляються титри або текстовий супровід. Приклад початкових титрів подано на рисунку 2.86.
Для додавання текстових написів до відеофільму необхідно виконати таку послідовність дій:
- Виконати Сервис => Названия и титры (рос. названия и титры -назви і титри).
- Вибрати на панелі Где добавить название? (рос. где добавить название - де додати назву) одне з гіперпосилань, що відповідає місцю вставлення напису. Розрізняють початкові та заключні титри, а також титри, що розміщуються на графічних чи відеооб'єктах або перед ними.
- Увести текст написів у відповідні поля на панелі Введите текст названия (рос. введите текст названия - уведіть текст назви).
- Змінити за потреби для написів, що розміщуються не на графічних чи відеооб'єктах, колір тла, колір літер, шрифт та накреслення, а також ефект анімації (гіперпосилання Изменить шрифт и цвет текста (рос. изменить шрифт и цвет текста - змінити шрифт і колір тексту) та Изменить анимацию текста (рос. изменить анимацию текста - змінити анімацію тексту)).
- Переглянути, як буде виглядати напис у відеофільмі, для цього вибрати кнопку Воспроизвести (*) (рос. воспроизвести - відтворити) у вікні програвача.
- Вибрати гіперпосилання Готово (рос. готово - готово).
Створені написи будуть вставлені або на відеодоріжку, або на доріжку титрів. На відеодоріжку будуть вставлені всі написи, за виключенням тих, що вставляються на певному кадрі (графічному або відео).
Для вставлення титрів і написів усередині відеофільму та заключних титрів слід повторити наведений алгоритм потрібну кількість разів.
Тривалість демонстрації вставлених титрів за замовчуванням складає 3,5 с. Змінити її можна таким саме чином, як і тривалість демонстрації графічних об'єктів. Для титрів, що розміщуються всередині фільму, можна перетягувати як ліву, так і праву межу.
В Області монтажу для більшості об'єктів можна змінювати послідовність їх перегляду шляхом перетягування умовних позначень вставлених об'єктів (прямокутників) у межах відповідної доріжки.
Результати монтажу слід переглянути у вікні програвача.
На четвертому етапі монтажу відеофільму, коли розміщення та тривалість показу всіх об'єктів визначена, фільм доповнюється звуковим супроводом диктора (якщо це передбачено сценарієм) і музичним супроводом.
Звуковий супровід диктора може бути записано у відповідний файл з використанням програми Звукозапис, а потім вставлено до фільму описаним вище способом.
Для запису звукового супроводу диктора з використанням можливостей самої програми Windows Movie Maker необхідно вибрати точку на шкалі часу і виконати Сервис => Шкала времени комментария (рос. шкала времени комментария - шкала часу коментарю) або вибрати кнопку у лівій частині Області монтажу.
На панелі Шкала времени комментария для детальних налаштувань запису слід вибрати гіперпосилання Показать дополнительные параметры (рос. показать дополнительные параметры - показати додаткові параметри). На розширеній панелі (рис. 2.87) користувач може встановити позначку прапорця Ограничить комментарий до размера свободного места на звуковой музыкальной дорожке (рос. ограничить комментарий до размера свободного места на звуковой музыкальной дорожке - обмежити коментар до розміру вільного місця на звуковій музичній доріжці), якщо необхідно, щоб звуковий супровід не накладався на інший звуковий об'єкт, наприклад звук з відеофрагмента. При цьому програма автоматично припинить запис, якщо звукові фрагменти почнуть накладатися.
Встановлення позначки прапорця Выключить динамики (рос. выключить динамики - вимкнути динаміки) дає змогу уникнути можливого спотворення звуку від накладання звукових фрагментів. Слід також випробувати рівень сигналу від мікрофона та відрегулювати його, використовуючи повзунок Уровень входа (рос. уровень входа - рівень входу).
Для початку запису коментарю необхідно вибрати кнопку Запустить (рос. запустить - запустити), а для призупинення чи завершення запису - кнопку Остановить (рос. остановить - зупинити). Для включення записаного коментарю до фільму слід вибрати гіперпосилання Готово.
Створений коментар буде вставлено на звукову або музичну доріжку.
Далі користувачу слід відредагувати та вирівняти рівні звуку для різних фрагментів. Для цього в програмі є кілька інструментів. Зміна рівня звуку одночасно всіх звукових фрагментів фільму виконується з використанням діалогового вікна Уровень звука (рос. уровень звука - рівень звуку) (рис. 2.88). Для його відкриття слід виконати Сервис == Уровень звука.
Для зміни рівня звуку певного об'єкта слід вибрати його в Області монтажу і виконати Клип == Аудио == Громкость (рос. громкость -гучність) або вибрати команду Громкость у контекстному меню об'єкта. У вікні Громкость аудиоклипа (рис. 2.89) встановити повзунком потрібний рівень звуку об'єкта.
Для повного вимкнення звуку фрагмента (наприклад, звуку відео-фрагмента) необхідно вибрати фрагмент в Області монтажу і виконати Клип == Аудио == Выключить (рос. выключить - вимкнути) або вибрати команду Выключить у контекстному меню об'єкта.
Після редагування та синхронізації звукового та відеоряду слід переглянути результати монтажу у вікні програвача.
П'ятий етап монтажу відеофільму полягає в налаштуванні відео-ефектів і ефектів переходу між кадрами фільму. Для цього краще перейти до режиму розкадровки в Області монтажу.
Для вставлення відеоефекту достатньо на панелі Сборники вибрати папку Видеоэффекты та перетягнути потрібний ефект на кнопку .)|р в нижньому лівому куті потрібного кадру. До кожного кадру можна встановити кілька відеоефектів. Для попереднього перегляду результату застосування ефекту слід скористатися програвачем. Для видалення ефекту слід вибрати кнопку ffil на потрібному кадрі та натиснути клавішу Delete.
Для вставлення ефекту переходу між кадрами необхідно на панелі Сборники вибрати папку Видеопереходы та перетягнути потрібний ефект на прямокутну область між потрібними кадрами. Результат застосування ефекту слід переглянути з використанням програвача. Для видалення ефекту переходу слід вибрати прямокутну область між потрібними кадрами і натиснути клавішу Delete.
Після застосування всіх ефектів слід перевірити результати монтажу з використанням програвача програми.
Останній етап роботи над відеофільмом - збереження відеофільму у файлі. Для цього потрібно:
- Виконати Файл == Сохранить файл фильма (рос. сохранить файл фильма - зберегти файл фільму);
- Указати дію над файлом у першому вікні Мастер сохранения фильма:
- збереження в зовнішній пам'яті комп'ютера користувача;
- запис на оптичний диск;
- відправлення електронною поштою;
- розміщення на веб-сайті;
- запис у пам'ять цифрової відеокамери.
- Вибрати кнопку Далі.
- Якщо обрано збереження в зовнішній пам'яті комп'ютера, то слід у наступному вікні вказати ім'я файлу та папку, в яку він буде збережений, та вибрати кнопку Далі.
- Установити значення параметрів якості відеофільму та вибрати кнопку Далі.
- Дочекатися завершення кодування фільму з обраними параметрами якості та запису в файл.
Файл буде збережено у форматі WMV і в подальшому його можна використовувати як звичайний відеофайл: копіювати, відтворювати з використанням відеопрогравачів, конвертувати, вставляти в слайдові презентації тощо.
5. Створення та редагування відеофільмів.
Пояснення та демонстрація нового матеріалу.
Лекція вчителя
Неабияка популярність цифрового відеозапису привела до появи програм (відеоредакторів), за допомогою яких будь-який користувач комп’ютера може перетворити свої відеозаписи у повноцінне кіно.
Відеоредактор — це програма, що містить набір інструментів, за допомогою яких опрацьовують відеофайли на комп’ютері.
Одним із таких відеоредакторів є програма Windows Movie Maker, яка входить до складу операційної системи Windows ХР.
Основні можливості програми Movie Maker:
- захоплення (запис) відео;
- створення фільмів;
- редагування відеозаписів;
- поширення фільмів;
- редагування звуку.
Запуск Windows Movie Maker можна здійснити за допомогою команди Пуск - Програми (Усі програми) - Windows Movie Maker
або піктограми НІНІ, яка розміщена на Панелі завдань. Можна також скористатися відповідним ярликом на Робочому столі.
ІНТЕРФЕЙС ПРОГРАМИ
Інтерактивна вправа
Учні називають елементи вікна, що є Типовими для застосунків ОС Windows: рядок меню; рядок стану; рядок заголовка; кнопки керування вікном; панель інструментів (нові кнопки — Збірки та Операції).
З новими елементами вікна учнів знайомить учитель: панель Збірка; область відображення вмісту; вікно програвача; область монтажу (шкала часу, відеодоріжка, доріжка переходів, звукова доріжка, доріжка Звук або музика, доріжка титрів); кнопки: керування попереднім переглядом, керування масштабом шкали часу, ввімкнення режиму запису коментарів, кнопка ввімкнення режиму регулювання звуку (рис. 21.1, 21.2).
На цьому етапі можна виконати практикум видання [7] або практичну вправу з підручника, якщо такий вид роботи в ньому пропонується. Якщо часу на цей вид роботи не вистачає, обов’язково слід показати учням, як змінюється панель Збірка при перемиканні кнопок Збірка і Операції та зміна області монтажу при перемиканні кнопки Відображення аркуша розкадрування.
Продовження лекції
Уявімо собі видавництво, яке спеціалізується на випуску художньої літератури, і треба створити відеокліп (відеоролик) про це видавництво. Для цього необхідно:
- розробити сценарій
(Сценарій — детально розроблений план проведення заходу або виконання якихось дій);
- відзняти відеоролики або підібрати готові відеофайли для фільму; додати до збірки;
- здійснити монтаж відеофільму;
(Монтаж — процес структурування та опрацювання кадрів для отримання цілісного твору — відеофільму);
- зберегти фільм у файл.
Тренувальна вправа
Створення фільму.
- Розробка сценарію: найкращий спосіб — оформити сценарій у вигляді таблиці, але після кожного файла слід залишати порожні рядки.
- Збірка фільму.
Припустимо, що сценарій ми розробили, відео- та аудіома- теріал підготували. Тепер треба додати мультимедійні об’єкти, збережені у файлах, до Збірок: Файл Імпорт до збірок або панель Операцій з фільмами - Запис відео: Імпорт відео, Імпорт зображень, Імпорт звуку або музики (слід враховувати, що Відеокліп, який створюється за допомогою Windows Movie Maker, може містити відеофрагменТи, аудіозаписи та статичні зображення).
Зверніть увагу, які файли мультимедійних форматів можна імпортувати до проекту:
- • відеоформати: asf, avi, mlv, mp2, mp2v, mpe, mpeg, mpg, mpv2, wm і wrnvi;
- • аудіоформати: aif, aifc, aiff, asf, au, mp2, mp3, mpa, snd, wavi wma;
- • зображення: bmp, dib, emf, gif, jfif, jpe, jpeg, jpg, png, tif, tiff і wmf.
- Монтаж фільму.
У центральній частині вікна на панелі Збірки відображено вибрані відеофайли (кліпи), графічні та музичні об’єкти.
Способи створення фільму
За допомогою майстра
|
Порожній
|
проект
|
Особливості
| ||
Час відтворення обраного відео та / або зображень має бути не менше ніж ЗО с; якщо фільм міститиме аудіозапис, то час його відтворення також мас бути не меншим, ніж ЗО с
|
Час відтворення обраного відео та / або зображень довільний
| |
Дії
| ||
1. Команда меню Сервіс -Автофільм або на панелі Операції з фільмами в розділі Монтаж фільму вказівка Створення автофільму
|
2. У режимі розкадрування перетягнути відео- та графічні файли послідовно один за одним в область монтажу до відеодоріжки
|
3. У режимі відображення шкали часу перетягнути звукові файли до доріжки Звук або музика відповідно
|
Автоматично буде створений проект Без імені
|
Також можна додати звуковий супровід диктора, який записано в окремий файл із використанням спеціальної програми або засобами програми Movie Maker (за допомогою команд Сервіс - Шкала часу коментаря - Запустити) (рис. 21.3).
Зверніть увагу, що Windows Movie Maker, аналізуючи імпортоване відео, самостійно розбиває його на розділи, але це можна зробити і вручну.
- Збереження фільму.
Команди меню Файл - Зберегти файл фільму - Мій комп’ютер - Далі -» вибрати місце розташування файла, увести ім’я файла - клацнути кнопку Готово. Якщо попередньо встановити прапорець Відтворити фільм після клацання кнопки Готово, через деякий час фільм буде збережено у відповідному форматі та відтворено на екрані.
6. Узагальнення і систематизація набутих знань
Опитування
- З яких етапів складається процес створення відеофільму (кліпу)?
- Назвіть нові елементи інтерфейсу програми Windows Movie Maker.
7. Відпрацювання практичних навичок роботи.
Завдання.
Скопіюйте три картинки з природою у створену папку. Стваріть з них відеоряд та відпрацюйте навички запису, вставки звуку. Збережіть відео у цю ж папку.
8. Типові запитання до уроку.
- Що таке відеофільм? Чим він відрізняється від кінофільму?
- Поясніть, для чого розробляються сценарії.
- Опишіть етапи створення відеофільму. Які операції виконуються на кожному з них?
- Поясніть, які дії слід виконати в ході підготовки сценарію відеокліпу про вашу сім'ю.
- Що таке сценарний кадр? Які дані вказуються в сценарному кадрі?
- Що таке монтаж відеофільму?
- Опишіть, які підготовчі дії слід виконати в програмі Windows Movie Maker перед початком монтажу відеофільму.
- Для чого в програмі Windows Movie Maker використовуються папки Сборники, Видеопереходы, Видеоэффекты?
- Які режими відображення Області монтажу є в програмі Windows Movie Maker? Як їх перемикати?
- Поясніть призначення доріжок Області монтажу в режимі відображення шкали часу.
- Що таке файл проекту в програмі Windows Movie Maker? Які дані він містить?
- Опишіть послідовність дій для включення відео- і графічних об'єктів у відеофільм.
- Опишіть послідовність дій для включення звукових об'єктів у відео-фільм.
- Як вимкнути відтворення звукового фрагмента?
- Поясніть способи зміни тривалості відтворення графічних, відео-, звукових і текстових об'єктів.
- Опишіть послідовність дій під час вставлення текстових об'єктів в Область монтажу. Які є варіанти їхнього розміщення відносно інших об'єктів відеофільму?
- Як змінити формат текстових об'єктів у програмі Windows Movie Maker?
- Опишіть порядок додавання дикторського звукового супроводу до фільму.
- Опишіть послідовність збереження файлу відеофільму у програмі Windows Movie Maker.
- Порівняйте можливості слайдових презентацій, створених у PowerPoint 2007, і потокових, створених у Windows Movie Maker, на прикладі роботи з титульними сторінками.
- Чи можна створити в PowerPoint 2007 презентацію, за своїми властивостями схожу з відеофільмом (потоковою презентацією)? Відповідь обґрунтуйте.
9. Підсумки уроку
Звернення до класу. Ми зробили невеличкий фільм. Чого, на ваш погляд, не вистачає в нашому ролику?
За аналогією зі створенням слайдової презентації учні зазначають недоліки у переходах між кадрами та зображеннями та необхідність текстового супроводу фільму. Тепер зрозуміло, для чого потрібні порожні рядки таблиці Сценарію кліпу.
10. Домашнє завдання.
- Підручник: параграф 2.8 (ст. 143-153).
- Виконати завдання 3.
- Підготуватись до практичної роботи №6 “Створення відеокліпу”.
- джерело https://sites.google.com/site/sch2informatika/10-klas
Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами
Перегляньте презентацію та відео:
|
Немає коментарів:
Дописати коментар