середу, 15 березня 2017 р.

5 інформатика

Висловлювання "Через два дні буде неділя" істинне за умови, що сьогодні п'ятниця.
З істинності висловлювання "Сьогодні п'ятниця" слідує істинність висловлювання "Через два дні буде неділя"


Відношення між двома висловлюваннями, коли з істинності одного обов'язково слідує істинність іншого, називають логічним слідуванням.



Завдання.
1. Придумай закінчення речення:
  • Якщо йде дощ, то дорога...
  • Якщо учень захворів, то в школу...
  • Якщо настає Новий рік, то...
  • Якщо тобі подарували комп’ютер, то...
  • Якщо в кімнаті розкидано іграшки, то...
  • Якщо двері до кімнати відчинені, то...
  • Якщо Катруся стоїть зліва від Тетянки, то Тетянка...
  • Якщо сестра старша за брата, то брат...
  • Якщо Марічка живе далі від школи, ніж Ніна, то Ніна...
У житті часто виникають ситуації, коли якість дії потрібно виконати тільки за певної умови.

Наприклад, якщо на вулиці дощ, потрібно взяти парасольку.

Розглянемо алгоритм для виконавця цієї дії, поданий за допомогою блок-схеми:

Алгоритм, у якому ті чи інші команди виконуються залежно від заданої умови, називають алгоритмом із розгалуженням.

У поданому алгоритмі виконання певних дій передбачено, тільки якщо умова істинна. Якщо умова хибна, то жодних дій не виконується. Таке розгалуження називається неповним.


У середовищі Скретч для створення алгоритмів із неповним розгалуженням існує команда якщо, яка міститься в групі Керувати. Порівняємо блок схему та відповідну команду.
У середовищі Скретч для складання умови використовують "цеглинки" шестикутної форми, що містяться в групах Датчики та Оператори.
Складіть програму для виконавця, який даватиме нам поради, як діяти під час дощу. Організувати діалог допоможе команда запитати та чекати із групи Датчики, говорити із групи Вигляд.


Якщо в алгоритмах із розгалуженням передбачено виконання одних команд, коли умова істинна, та інших команд - коли хибна, то таке розгалуження називають повним.




Для створення алгоритмів із повним розгалуженням у середовищі Скретч існує команда якщо інакше, яка міститься в групі Керувати.

Порівняємо блок-схему та відповідну команду.


Складемо програму для виконавця Кота за розглянутим алгоритмом.
Створити пісню, яку виконуватиме спрайт, допоможуть команди групи Звук


Завдання
Скласти програму в середовищі Скретч, за якою виконавець переміщується по пустелі; якщо він торкається кактуса, то змінює колір і каже "Ой!"; якщо не торкається, то про щось думає.
Складіть скрипт за блок-схемою, використовуючи подані команди.

Цікавинки
Чи може комп'ютер мислити? Першим на це питання відповів харківський учений О.М. Щукарьов. Понад століття тому, в 1914 році, він побудував "Машину механічного мислення". Машина робила прості логічні висновки на основі висловлювань.





Перевір себе:

Немає коментарів: