Розв’язування компетентнісних задач. Карти знань, їх призначення. Редактор карт знань
Цілі:
- навчальна: сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, навчити складати власні карти знань;
- розвивальна: розвивати мислительні процеси дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;
- виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: FreeMind
Завдання. Створити карту знань «Геометричні фігури», використовуючи
програмний засіб FreeMind або https://bubbl.us чи http://www.spiderscribe.net/
1.
Запустіть програму FreeMind чи онлайн сервіс https://bubbl.us. За замовчуванням буде
створено новий документ і на робочому полі розташовано центральний об’єкт Нова асоціативна карта.
2.
Змініть напис центрального об’єкта на «Геометричні
фігури» та змініть форматування шрифту.
а) Клацніть
на центральному об’єкті, видаліть написаний текст та введіть потрібний.
б) Змініть
значення шрифту напису, обравши значення 16
пт у випадаючому списку горизонтальної панелі інструментів;
в) У
меню Формат оберіть значення Жирний.
3.
Додайте гілку з написом «Трикутник» до центральної фігури
та змініть розмір шрифту.
а) У
меню Вставити оберіть команду Новий дочірній вузол або натисніть клавішу Insert.
б) Введіть
напис «Трикутник» у фігурі. Змініть розмір шрифту на 14 пт.
в) Змініть
тип фігури на округлений прямокутник , обравши в меню Формат команду Тип вузла «Овал».
4.
Додайте до створеного об’єкта підрозділи, в яких
розташуйте приклади об’єктів, що мають форму трикутника. (Підрозділи додавати
аналогічно, як у п. 3.)
а) У
меню Вставити оберіть команду Новий дочірній вузол або натисніть клавішу Insert.
б) Введіть
напис «Ялинка» в підрозділі.
в) Додайте
ще два вузли з написами «Груша» та
«Дорожній знак». (Для додавання нових підрозділів у меню Вставити оберіть команду Новий споріднений вузол після цього або
натисніть клавішу Enter).
5.
Виділіть об’єкти, що відносяться до групи «Трикутник»
хмарою . Для цього клацніть на об’єкт із написом «Трикутник» та в меню Вставити оберіть Хмара. За допомогою меню Формат
-> Колір хмари змініть колір утвореної хмари.
6.
Самостійно додайте розділи з іншими геометричними
фігурами: коло,
квадрат,
п’ятикутник, шестикутник тощо. Підберіть по три приклади об’єктів, що мають
форму цих фігур, розташувавши їхні назви в підрозділах.
7.
Збережіть одержану карту знань у файлі Вправа_Прізвище.
Розглянемо
карту, на якій подано класифікацію інформаційних процесів, перевіримо створені
вами.
1.
Назвіть кореневий
вузол.
2.
Назвіть вузли 1-го
рівня.
3.
Якими вони є по
відношенню для кореневого вузла?
4.
А якими вони є між
собою?
5.
Назвіть вузли 2-го
рівня.
6.
Яким є вузол Передача відноcно
вузла Джерело?
Немає коментарів:
Дописати коментар