середа, 16 листопада 2016 р.

5 клас

Введення і редагування тексту. Перевірка правопису. Виправляння помилок

Мета:

  •  навчальна: ознайомити учнів з правилами введення і редагування тексту; сформувати вміння вводити і редагувати текст; удосконалювати навички роботи з текстовим процесором;
  •   розвивальна: розвивати мислення, увагу; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  •  виховна: виховувати увагу, грамотність.
Тип уроку; комбінований. Обладнання: комп'ютери, підручники, картки, пам'ятки.

Хід уроку.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ВІДТВОРЕННЯ ТА КОРИГУВАННЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

4. Інструктаж з ТБ

5. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Завантажте LibrOffice Writer і відкрийте у ньому документ work.doc або work.odt, розташований у теці, вказаній вчителем.
  2. Завдання середнього рівня
  3. Видаліть зайві символи в словах:
    • за допомогою клавіші DELETE (курсор знаходиться перед текстом):
      Проффессор
      Ккорекція
      Вагаа
    • за допомогою клавіші BACKSPACE (курсор знаходиться за текстом):
      Розздріб
      Вваріант
      Вічністьь
  4. Вставте потрібні символи:
    Взаємовідношеня
    Володіня 
    Зовнішно
  5. Замініть символи згідно з українським правописом:
    Работа
    київ
    Вітрило
  6. Вставте у поданому реченні замість виділених зеленим кольором слів спеціальні символи, яких немає на клавіатурі, скориставшись інструментом Спеціальні символи:

    У будь-якому трикутнику сума внутрішніх кутів дорівнює 180 градусів.
  7. Вилучіть в тексті абревіатури (скорочення), що повторюються:

    Історично склалося так, що Лінукс використовували переважно як серверну операційну систему, однак низька вартість ОС Лінукс, висока гнучкість ОС Лінукс, та чимало інших переваг, роблять операційну систему Лінукс цілком придатною для широкого ряду застосувань.
  8. Використавши режим автоматичного виправлення, замініть слово «ПК» на слово «комп’ютер» у такому тексті:

    Сучасний ПК — це електронний пристрій, призначений для введення, збереження, опрацювання й виведення даних. Усі ці процеси відбуваються згідно з наявними у ПК програмами. Таке означення передбачає, що для роботи ПК необхідні щонайменше дві складові: апаратне забезпечення і програмне забезпечення.
  9. Розбийте текст на два абзаци:

    Жила собі маленька дівчинка на ймення Квіточка. Звали її так тому, що дуже любила ніжні та квітучі рослини.
  10. Скасуйте попередню команду.
  11. Введіть такий текст на новій сторінці:

    «У владі людини — отруїти повітряну оболонку планети, отруїти води океанів, хоч потім очистити їх вона вже ніколи не зможе… Але якщо може людина так багато, то під силу їй і припинити все це!»
    Олесь Гончар
  12. Перевірте правопис набраного тексту, натиснувши функціональну клавішу F7 клавіатури або клацнувши мишею на зображенні кнопки Орфографія та граматика панелі інструментів з написом ABC (під вказівником миші на малюнку нижче).
    Завдання високого рівня
    (виконувати з нової сторінки документу)
  13. Задайте для даної сторінки такі параметри:
    • ліве поле — 3 см;
    • праве, верхнє, нижнє поля — по 1 см;
    • розмір паперу — А4;
    • орієнтація сторінки — книжкова;
    • відступ першого рядка абзацу — 1 см;
    • гарнітура шрифту — Droid Sans або Calibri;
    • розмір шрифту — 14pt.
  14. Вказівкою Засоби / Орфографія і правопис / Параметри задайте параметри: автоматично перевіряти орфографію, завжди пропонувати заміну неправильного слова.
  15. Введіть з клавіатури такий текст:

    13–15 років — це той час, коли є сенс замислюватися над питанням, сформульоване у рядках В. В. Маяковського:
    У меня растут года,
    будет и семнадцать.
    Где работать мне тогда,
    чем мне заниматься?
    Звісно, поет був правий, коли говорив: «Все работы хороши, выбирай на вкус!». А який ваш смак? Що вас більше цікавить? Історія? Хімія? Математика? Можливо, ще щось? Не поспішайте приймати остаточне рішення, але думати про нього вже час.
  16. Збережіть файл з ваше прізвище у форматах doc, odt, pdf у теці, вказаній вчителем.
  17. Закрийте програмне вікно LibreOffice Writer.
  18. Повідомте викладача про завершення роботи.
6. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.

7. Домашнє завдання
Вивчити основні принципи форматування тексту. Повторити прийоми роботи з файлами: створення, відкриття, збереження, копіювання, вилучення, переміщення. Підготуватися до відповіді на такі питання:
  1. Як завантажити LibreOffice Writer?
  2. Як відкрити існуючий документ?
  3. Як змінити мовну розкладку клавіатури?
  4. Як вводити спеціальні символи, зображення яких відсутні на клавіатурі?
  5. У яких випадках використовують дефіс, коротке тире й довге тире?
  6. Як змінити гарнітуру?
  7. Які сфери використання гарнітур із зарубками й без них?
  8. Які існують режими подання документа на екрані?
  9. Як перевірити документ на наявність орфографічних помилок?
  10. Як швидко замінити фрагмент, що повторюється декілька разів?
  11. Як змінити встановлені поля?
  12. Як змінити встановлений розмір паперу?
  13. Як встановити потрібний масштаб?
  14. Який масштаб найбільш сприятливий для роботи з текстом?
  15. Як зберегти набраний текст у файл?
  16. Що робити при повідомленні про помилку у слові?
  17. Якими клавішами і в яких випадках можна вилучити зайвий символ?
  18. Які дії потрібно виконати для створення нового документа?
джерело http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2012/8/8.html

Немає коментарів: