Робочий стіл. Об’єкти робочого столу.
Мета: Ознайомити учнів з робочим столом комп’ютера. Дати уявлення про піктограми. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення. Виховувати інтерес до предмета.
Обладнання: малюнки, картки з тестами, комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики», підручники, зошити з друкованою основою.
Зміст уроку:
I. Організація класу.
II. Повторення вивченого матеріалу
1. Гра “Карусель”
Діти стають в коло. Кожен учасник готує запитання по т/б. Вчитель визначає першого. Він ставить запитання сусіду за годинниковою стрілкою. Другий дає запитання третьому і т.д. Учасник, який не дав відповіді, виходить в коло і просить допомоги у решти гравців. Перемагають ті, що залишаються стояти по колу.
Підсумок гри.
Можливі запитання:
- Як треба заходити до кабінету інформатики?
- Чи можна торкатися руками роз’ємів сполучних кабелів, тильної сторони монітора?
- Чи можна водити пальцем по монітору?
- Чим можна показати об’єкт на моніторі?
- Хто дає дозвіл включати і виключати апаратуру?
- Чи можна працювати за комп’ютером в вологому одязі або з вологими руками. І т.д.2. Тестові завдання
Зразок картки:
2. Тест
Виберіть правильну відповідь.
1) Клавіатура — це частина…
А) телевізора;
Б) радіопередавача;
В) комп’ютера;
Г) принтера.
2) Принтер — це пристрій для…
А) збереження інформації;
Б) передавання інформації;
В) виведення інформації;
Г) введення інформації.
3) Комп’ютер — це інструмент для…
А) роботи на городі;
Б) обробки дерев;
В) роботи з інформацією;
Г) обробки метала.
4) Частина комп’ютера — це…
А) ланцюг;
Б) стіл;
В) кіт;
Г) миша.
5) Системний блок — це частина…
А) телевізора;
Б) комп’ютера;
В) відеомагнітофона;
Г) фотоапарата.
ІІI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
А ми зовсім не втомились!
Вправо, вліво подивились.
Встали. Спину розігнули.
Руки вгору підтягнули.
Опустили їх на боки
Та надули свої щоки.
Видихнули та присіли,
Підстрибнули і на місце сіли.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Загадка У лісі народився, в лісі виріс, а в дім прийшов, усіх навкруг зібрав. (Стіл).
2. Складання «павутинки» зі словом стіл.
-Які бувають столи? (Демонстрація різних видів столів: офісні, обідні, письмові, журнальні, операційні, для пеленання малят тощо).
-У комп’ютера є теж стіл. Його називають робочим і побачити можна на екрані монітора.
- А ще поміркуйте і розкажіть, що може знаходитися на робочому столі - повара:
GKl_nab
Лікаря
PH06245 1141754419-tn_CS107
- письменника:
TypeWrit 1160736655_51004b 11424 12_sneg2
- У кожного з вас є робочий стіл вдома. Пригадайте, що на ньому знаходиться?
books-riseinform3-big per_zosz 451b6be4 11568565786978
- Розкажіть, що знаходиться на вашому робочому столі у класі?
2. Пояснення нового матеріалу.
На робочому столі комп’ютера розташовані значки: “Мої документи”, “Мій комп’ютер”, “Корзина”, “Paint”, “Word” тощо.
3. Робота з підручником, ст.32-33
– Прочитайте у підручнику, що таке піктограми.
– Які піктограми є на робочому столі комп’ютера?
V. Робота в зошитах (5 хв).
– Завдання1: відкрийте свої зошити на 11 уроці та виконайте 1 завдання самостійно.
– Завдання2: Згадайте які пристрої ми називаємо пристроями виведення? Уважно розгляньте 2 завдання та розфарбуйте лише пристрої виведення.
–
VІ. Практична робота.
1. Знайомство з програмою “Розгорни серветку”.
Інформація для вчителя.
Мета програми — розвивати просторову уяву дітей, зорову пам'ять, увагу.
Програма демонструє дитині квадратну серветку, що складається вчетверо. Потім на серветці з'являється один або декілька вирізів. Учень має подумки розгорнути серветку і уявити, якою вона стане. Саме цей варіант він повинен обрати з кількох запропонованих. Тоді серветка розгортається, і учень бачить правильну відповідь.
Програма пропонує учню три серії прикладів, що подаються одна за одною. Кожна серія характеризується кількістю вирізів у серветці, кількістю варіантів, що пропонується, та кількістю прикладів у серії.
За замовчання, кожна серія складається з 5-ти прикладів. У першій серії серветка має один виріз, кількість пропонованих варіантів — 3. Для другої серії кількість вирізів — 2, пропонованих варіантів — 4. В третій серії серветка має З вирізи, кількість варіантів відповідей — 5.
Вчитель може змінити параметри кожної серії, скориставшись меню “Параметри”
В кінці гри програма повідомляє результат гри — кількість правильних та неправильних відповідей по кожній серії та загальний відсоток правильних відповідей.
Щоб розпочати гру, треба обрати пункт меню “Нова гра”. Щоб вийти з програми — пункт меню “Вихід”.
2. Самостійна робота за комп’ютером.
VІІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Урок добігає кінця. Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку.
1. Що розташовано на Робочому столі комп’ютера?
2. Що цікавого ви довідалися про Робочий стіл комп’ютера?
3. Де знаходиться Робочий стіл комп’ютера?
4. Що розміщено на Робочому столі?
5. Що таке піктограма?
6. Що відображається на Панелі задач?
7. Для чого потрібна кнопка Пуск?
8. Які піктограми найчастіше можна побачити на Робочому столі?
9. Що називають об’єктами Робочого столу?
ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 6, для кмітливих: № 1, 2.ст 32-35
2. Додаткове завдання
Намалюйте на столі багато різних речей. Чи всі вони повинні знаходитися на робочому столі? Що зайве?
Практична робота №
Завдання.
Надрукуйте символи:
(%7.-_5»,*9:2!?8\9
:/,*)№21?;8:?(,_-+=
?6%./=+(*72:;№»_8
№:2!? ; (%7.-_ /=+6
Додаткове завдання.
Надрукуйте своє прізвище, ім’я та по батькові.
Немає коментарів:
Дописати коментар