четвер, 12 травня 2016 р.

3 клас, Складання алгоритмів вионавців

Цілі:

  • навчальна: повторити вивчене в 2 класі про алгоритми та виконавців; формувативміння складати алгоритми та виконувати їх;
  • розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; фор­мувати вміння робити висновки;
  • виховна: виховувати інтерес до інформатики, повагу до думки інших людей, само­стійність у роботі.

Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, картки з командами алго­ритму «Як зробити чай» та для практичної роботи. _________________________
Програмне забезпечення: програмне забезпечення «Скарбниця знань.» _____
Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
  2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Гра «Чарівник»
Учитель повідомляє, що він чарівним чином може відгадати число, яке здобудуть діти, виконавши певні дії. Для цього він запише число та покла­де аркуш у конверт. Далі пропонує дітям загадати будь-яке число і викона­ти такі дії:
  • Загадайте число.
  • До цього числа додайте 5.
  • Від результату відніміть 3.
  • Здобуте число звільніте на 10.
  • Відніміть задумане вами число.
  • Зменште отримане число в 3 рази.
  • Назвіть здобуте число. (Учитель дістає з конверта та показує число 4.)
  • АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда
  • Як можна назвати послідовність дій, яку виконували діти?
  • Що таке алгоритм?
  • Хто був виконавцем цього алгоритму?
  • Чи міг би його виконати хтось інший (не людина)?
  • Наведіть приклади алгоритмів (із власного досвіду).
Проблемні запитання
  • Чи зможе цей алгоритм виконати робот?
  • Які команди треба змінити? Як?
  1. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
Робота з підручником: § 24, читання статті (с. 130-131).
  • Комп’юшко теж приготував для вас приклад алгоритмів для двох ма­шин. Ознайомимося з ними.
Бесіда
Що таке система команд?
  • Коли може виникнути відмова виконавця від виконання команди?
  • Наведіть приклади таких відмов.
  • ТЕСТИ
  1. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
  2. ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Гра «Казковий салат»
  • Сірі гуси принесли нам казку. І не просто казку, а цілий казковий са­лат. Цікаво, що це? Тоді слухайте.
Учитель читає казку, а діти повинні сказати, героїв яких казок вони впізнали.
Жили собі двоє мишенят — Круть та Верть — та півник Голосисте гор­лечко. Одного разу півник знайшов колосок, обмолотив його та випік коло­бок. Лежав він на віконці. Тут мишка бігла, хвостиком махнула. Колобок впав та розбився. Прибігли семеро козенят, усе з’їли, а крихти залишили. Прилетіли гуси-лебеді, почали крихти клювати, але зненацька пішов дощ. Гуси злякалися та полетіли геть.
  • Героїв яких казок ви впізнали?
  • Відтворимо події казки, розставивши за порядком команди для каз­кових героїв.
  • Знайти колосок.
  • Спекти колобок.
  • Махнути хвостиком, щоб розбити колобок.
  • Обмолотити колосок.
  • Полетіти геть.
  • З’їсти колобок, залишивши крихти.
  • Склювати крихти.
Демонстрування на екрані.
  • Назвіть виконавця для кожної команди.
Зразок картки
  • Завантаж програму «Скарбниця знань».
  • Вибери 4 клас.
  • Вибери планету Алгоритми.
  • Вибери програму Порядок дій.
  • Прочитай перелік команд.
  • Розстав команди в потрібному порядку.
  • Клацни по команді Готово.
  • За потреби виправ помилки.
  • Повтори дії 5-8 для завдань 2-6.
10) Просигналізуй про завершення роботи.
Робота за комп’ютерами
  1. Інструктаж учителя.
  • Сьогодні ви працюватимете з програмою «Скарбниця знань».
Порядок вашої роботи буде пода­ний у вигляді алгоритму. Вико­найте всі його кроки та просиг­налізуйте про завершення роботи піднятими у вигляді даху руками.
  1. Повторення правил безпечноїповедінки за комп’ютерами.
  2. Практична робота за комп’ютерами.
  3. Вправи для очей.
  • ПІДСУМКИ УРОКУ
Гра «Так чи ні»
  • Алгоритм — це послідовність команд.
  • Виконавцем завжди виступає той, хто склав алгоритм.
  • Виконавцем може бути комп’ютер.
  • Один алгоритм можна виконати декілька разів.
Виконавець може відмовитися виконувати команду.