Цілі:
- навчальна: повторити вивчене в 2 класі про алгоритми та виконавців; формувативміння складати алгоритми та виконувати їх;
- розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки;
- виховна: виховувати інтерес до інформатики, повагу до думки інших людей, самостійність у роботі.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, картки з командами алгоритму «Як зробити чай» та для практичної роботи. _________________________
Програмне забезпечення: програмне забезпечення «Скарбниця знань.» _____
Хід уроку
- ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
- МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель повідомляє, що він чарівним чином може відгадати число, яке здобудуть діти, виконавши певні дії. Для цього він запише число та покладе аркуш у конверт. Далі пропонує дітям загадати будь-яке число і виконати такі дії:
- Загадайте число.
- До цього числа додайте 5.
- Від результату відніміть 3.
- Здобуте число звільніте на 10.
- Відніміть задумане вами число.
- Зменште отримане число в 3 рази.
- Назвіть здобуте число. (Учитель дістає з конверта та показує число 4.)
- АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда
- Як можна назвати послідовність дій, яку виконували діти?
- Що таке алгоритм?
- Хто був виконавцем цього алгоритму?
- Чи міг би його виконати хтось інший (не людина)?
- Наведіть приклади алгоритмів (із власного досвіду).
- Чи зможе цей алгоритм виконати робот?
- Які команди треба змінити? Як?
- ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
- Комп’юшко теж приготував для вас приклад алгоритмів для двох машин. Ознайомимося з ними.
Що таке система команд?
- Коли може виникнути відмова виконавця від виконання команди?
- Наведіть приклади таких відмов.
- ТЕСТИ
- ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
- ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
- Сірі гуси принесли нам казку. І не просто казку, а цілий казковий салат. Цікаво, що це? Тоді слухайте.
Жили собі двоє мишенят — Круть та Верть — та півник Голосисте горлечко. Одного разу півник знайшов колосок, обмолотив його та випік колобок. Лежав він на віконці. Тут мишка бігла, хвостиком махнула. Колобок впав та розбився. Прибігли семеро козенят, усе з’їли, а крихти залишили. Прилетіли гуси-лебеді, почали крихти клювати, але зненацька пішов дощ. Гуси злякалися та полетіли геть.
- Героїв яких казок ви впізнали?
- Відтворимо події казки, розставивши за порядком команди для казкових героїв.
- Знайти колосок.
- Спекти колобок.
- Махнути хвостиком, щоб розбити колобок.
- Обмолотити колосок.
- Полетіти геть.
- З’їсти колобок, залишивши крихти.
- Склювати крихти.
- Назвіть виконавця для кожної команди.
Зразок картки
|
- Інструктаж учителя.
- Сьогодні ви працюватимете з програмою «Скарбниця знань».
- Повторення правил безпечноїповедінки за комп’ютерами.
- Практична робота за комп’ютерами.
- Вправи для очей.
- ПІДСУМКИ УРОКУ
- Алгоритм — це послідовність команд.
- Виконавцем завжди виступає той, хто склав алгоритм.
- Виконавцем може бути комп’ютер.
- Один алгоритм можна виконати декілька разів.