"Алгоритми у нашому житті"
Тема: Алгоритми у нашому житті.
Мета:
Навчальна: закріпити навички створення та виконання
алгоритмів; ознайомити з прикладами алгоритмів у житті;
Розвивальна: розвивати
пам’ять, увагу, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
Виховна: виховувати уміння узагальнювати, міркувати, відповідальність,
самостійність, зацікавленість предметом «інформатика».
Тип уроку: закріплення нових знань,
формування вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручник, роздатковий матеріал
Програмне забезпечення: «Infor 12»
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання. Перевірка готовності учнів та обладнання
до уроку. Перевірка
присутності учнів.
Діти, а ви любите сонечко? А яке воно? (тепле, усміхнене, ласкаве)
А чи знаєте ви, що сонечко любить усміхнених дітей? Давайте ми з вами
посміхнемося одне одному і побажаємо успіхів на уроці.
А ось з’явилося і наше сонечко (прикріплюю до дошки). Кожному воно дарує
своє тепло і гарний настрій. А тим, хто буде гарно працювати на уроці, сонечко
подарує свою емблему.
ІІ.
Актуалізація знань.
Отже, сонечко вже встало і пропонує нам з вами зробити
розумову зарядку. Вам розгадати малюнковий кросворд та назвати ключове слово,
розміщене у кольорових клітинках.
(Відповіді:
1. Незнайка, 2. Попелюшка, 3. Гена, 4. Леопольд, 5. Матроскін, 6. Шарик, 7.
Буратіно, 8. Маша. Ключове слово - Алгоритм)
Яке слово ви отримали?
Що ж таке алгоритм? Хто може бути виконавцем
алгоритму? Що є середовищем виконавця
Попелюшка? Чи можна назвати роботу, яку виконувала Попелюшка, алгоритмом?
Спробуйте скласти систему команд виконавця Попелюшка. (прибери, випри, протри
пил, посади троянди…)
ІІІ. Мотивація
Як часто у житті вам доводиться виконувати команди?
Повідомлення теми, мети уроку
Сьогодні ми з вами з’ясуємо, де використовуються алгоритми у нашому житті. Вчитимемося
складати алгоритми та виконувати їх. А допоможуть нам у цьому казкові герої з
нашого кросворду.
Запис теми уроку у зошитах.
ІV.
Вивчення нового матеріалу
- Як ви гадаєте чому у Незнайка таке ім’я? Так, бо він багато чого не знає. Ось і зараз стоїть наш Незнайко перед перехрестям і не знає, як йому перейти дорогу по зебрі. Давайте йому допоможемо. А для цього у нас є набір команд, який потрібно правильно розмістити.
1) підійти до зебри
2) подивитися наліво
3) якщо машин немає, йти до середини дороги
4) зупинитися і подивитися направо
5) якщо машин немає, перейти дорогу.
- Впевнена, що всі ви пам’ятаєте героя мультфільму, який любив бутерброди «навпаки» та строчити на швейній машинці. Відгадали? Так, це кіт Матроскін. Виявилося, що він також любить малювати. Давайте дізнаємося, кого сьогодні намалював Матроскін.
Намалюй фігуру за алгоритмом: 1→, 1↑, 1→, 3↓, 4→, 1↑,
1→, 1↓, 1←, 3↓, 1←, 2↑, 3←, 2↓, 1←, 4↑, 1←, 1↑. (фігура собачки)
- Наступний герой любить у всьому порядок. Його найкращий друг – Чебурашка. Так, звісно це крокодил Гена. Сьогодні він пропонує вам за картинками правильно скласти розпорядок дня.
- Цей герой має довгий ніс і часто потрапляє у скрутні ситуації. Здогадалися? Так, це Буратіно. Він хоче посадити золоті монети на Полі чудес. Давайте допоможемо Буратіно правильно скласти алгоритм.
1) Викопати ямку
2) Покласти в ямку монети
3) Полити водою
4) Засипати ямку землею
5) Сказати «Крекс, фекс, пекс»
- Ну і хто ж не знає непосидючу Машу? Виявляється, Маша дуже любить математику. Вона розв’язала цікаве математичне завдання, розміщене на стор. 85 нашого підручника. Спробуємо і ми.
V.
Фізкультхвилинка
VI. Закріплення знань, формування вмінь
1.
Робота з комп’ютером. Робота з середовищем електронного виконавця.
«Infor12». Приклад виконавця.
(«Проведи транспортер до виходу»)
2. Розв’яжіть задачу: До переправи через
річку підійшли Цуценя, Жираф та Віслючок. Як човняру перевезти всіх тварин на
інший берег річки в порядку зменшення росту, якщо у човен до човняра може сісти
хтось один. Напишіть алгоритм переправи тварин на інший берег річки.
VIІ. Вправи для
очей
А зараз кіт Леопольд пропонує нам
зробити зарядку для очей.
Презентація «Діти! Бережіть зір!»
ІX. Підсумки уроку
1)
Що таке алгоритми?
2)
Де вони
використовуються?
3) Хто може бути виконавцями?
4) Чому навчились при роботі за комп’ютером?
5)
Що сподобалось на уроці? Що було важко на уроці?
Дітям даруються
емблеми сонечка за гарну роботу на уроці.
X. Домашнє завдання
Завдання
за підручником: №4 (ст. 87)