Обмін даними між графічним редактором, текстовим і табличним процесором, системою керування базами даних, засобом для розробки комп’ютерних презентацій. Імпорт та експорт файлів документів. Вбудовування та зв’язування файлів. Веб-публікація документів.
Мета уроку:
Навчальна. Охарактеризувати особливості обміну даними між різними програмними середовищами, сформувати вміння і навички учнів імпортувати та експортувати файли, виконувати вбудовування та зв’язування файлів.
Розвиваюча. Розвивати самостійне, творче та логічне мислення учнів, вміння порівнювати, узагальнювати, систематизувати.
Виховна. Виховувати старанність у навчанні, зацікавленість предметом.
Тип уроку: Урок вивчення й первинного закріплення нових знань
Форми організації навчальної діяльності: індивідуальна, робота в парах, колективна.
Методи проведення уроку: репродуктивний, частково-пошуковий.
Обладнання: Комп’ютери, мультимедійний проектор, екран.
Навчальна. Охарактеризувати особливості обміну даними між різними програмними середовищами, сформувати вміння і навички учнів імпортувати та експортувати файли, виконувати вбудовування та зв’язування файлів.
Розвиваюча. Розвивати самостійне, творче та логічне мислення учнів, вміння порівнювати, узагальнювати, систематизувати.
Виховна. Виховувати старанність у навчанні, зацікавленість предметом.
Тип уроку: Урок вивчення й первинного закріплення нових знань
Форми організації навчальної діяльності: індивідуальна, робота в парах, колективна.
Методи проведення уроку: репродуктивний, частково-пошуковий.
Обладнання: Комп’ютери, мультимедійний проектор, екран.
Хід уроку
I. Організаційний етап (потрібні файли завантажені в архів).
II. Мотивація навчальної діяльності.
1. Вправа «Мозковий штурм».
a. Що таке буфер обміну?
b. Які операції можна виконувати з допомогою буфера обміну?
c. Чим відрізняється буфер обміну ОС від буфера обміну MS Office?
d. Що таке конвертація файлів?
e. У яких форматах можна зберегти тестовий документ?
f. У яких форматах можна зберегти електронну таблицю?
g. У яких форматах можна зберегти презентацію?
h. У яких форматах можна зберегти базу даних?
i. Що таке ярлик об’єкта?
j. Об’єкти яких типів можна вставити в текстовий документ?
2. Виступ учня.
Учень читає пункт «Поняття складеного документа» підручника на стор.211.
III. Оголошення теми, мети та завдань уроку.
Слово вчителя: Протягом вивчення курсу інформатики ви ознайомилися з різними прикладними програмами – графічним редактором Paint, текстовим процессором Microsoft Word і табличним процесором Microsoft Excel, програмами підготовки мультимедійних презентацій Power Pointі комп’ютерних публікацій Publisher, системою управління базами даних Microsoft Access і навчалися створювати й опрацьовувати з їх використанням різноманітні документи. Але досить часто під час створення електронного документа в певній програмі виникає потреба вставити до нього фрагменти з документів, які
створені в інших програмах.Наприклад, у текстовий документ необхідно вставити растровий малюнок, створений у графічному редакторі, а також фрагмент електронної таблиці. Або в мультимедійну презентацію потрібно вставити відеоролики та аудіозаписи, які були підготовлені заздалегідь. У результаті таких дій користувач отримує документ, що включає фрагменти, створені за допомогою різних програмних засобів. Подібний документ отримав назву складеного, або інтегрованого, документа.
Отже, тема нашого уроку: Обмін даними між графічним редактором, текстовим і табличним процесором, системою керування базами даних, засобом для розробки комп’ютерних презентацій. Імпорт та експорт файлів документів. Вбудовування та зв’язування файлів. Веб-публікація документів.
Розглянемо поняття програми-джерела та програми-приймача. Складемо опорну схему за матеріалами підручника (стор.212-214).
Вставка об’єктів не встановлює зв’язку між програмами, об’єктами та документами
Технологія OLE забезпечує різні способи зв’язку об’єкта з документом-джерелом та програмою-джерелом:
вбудовування - забезпечує зв’язок об’єкта з програмою-джерелом, але не з документом-джерелом
зв’язування - забезпечує зв’язок об’єкта з програмою-джерелом і з документом-джерелом
Розглянемо поняття імпорту та експорту. Пригадайте з курсу економічної географії, що таке імпорт та експорт.
Запишемо означення в зошит.
V. Відпрацювання набутих знань, вмінь та навичок.
1. Колективна робота.
Виконати завдання 1 на стор. 222.
Порівняйте два способи вставлення об’єктів в електронні документи, заповнивши таблицю.
2. Практичні завдання
Практичне завдання
1. На Робочому столі створити папку, давши їй назву - Ваше прізвище.
В ній будуть знаходитися всі файли, які Ви створите: малюнок, електронна таблиця, текстовий документ.
2. У середовищі графічного редактора Paint намалювати свою школу. Ім'я файлу - Ваше прізвище.
3. У середовищі табличного процесора MS Office Excel 2010 створити таблицю. Ім'я файлу - Ваше прізвище.
4. У середовищі текстового процесора MS Office Word 2010 створити текстовий документ. Ім'я файлу - Ваше прізвище.
5. Вставити в текстовий документ:
а) об'єкт WordArt з текстом "Моя рідна школа";
б) створений у Paint малюнок школи;
в) порожню таблицю з аналогічною структурою до створеної електронної
таблиці:
Для зв'язування таблиць текстового процесора і табличного процесора
необхідно:
- перейти на аркуш MS Office Excel 2010 і зробити активною клітинку,
яку потрібно зв'язати з відповідною клітинкою у текстовому документі,
наприклад, A3. Скопіювати вміст клітинки А3;
- помістити курсор у ліву верхню клітинку таблиці текстового документа. Виконати команду контекстного меню: Зв'язати та зберегти вихідне форматування:
г) внизу документа надрукувати: Сайт школи та вставити для цього тексту
гіперпосилання на сайт нашої школи: http://nehvschool.info/
6. Заархівувати свою папку та прикріпити архівний файл в
електронному листі, який надіслати на адресу вчителя kseniazabrudska@gmail.com
|
VI. Підсумки уроку.
Оцінювання робіт.
VII. Домашнє завдання
Опрацювати стор. 211-222 підручника.
Виконати завдання 4 (стор.223) для офісу 2003.