середа, 27 квітня 2016 р.

11 клас

Обмін даними між графічним редактором, текстовим і табличним процесором, системою керування базами даних, засобом для розробки комп’ютерних презентацій. Імпорт та експорт файлів документів. Вбудовування та зв’язування файлів. Веб-публікація документів.

Мета уроку: 

Навчальна. Охарактеризувати особливості обміну даними між різними програмними середовищами, сформувати вміння і навички учнів імпортувати та експортувати файли, виконувати вбудовування та зв’язування файлів.

Розвиваюча. Розвивати самостійне, творче та логічне мислення учнів, вміння порівнювати, узагальнювати, систематизувати.

Виховна. Виховувати старанність у навчанні, зацікавленість предметом.

Тип уроку: Урок вивчення й первинного закріплення нових знань

Форми організації навчальної діяльності: індивідуальна, робота в парах, колективна.

Методи проведення уроку: репродуктивний, частково-пошуковий.

Обладнання: Комп’ютери, мультимедійний проектор, екран.
Хід уроку
I.    Організаційний етап (потрібні файли завантажені в архів). 
II.             Мотивація навчальної діяльності.
1.      Вправа «Мозковий штурм».
a.  Що таке буфер обміну?
b. Які операції можна виконувати з допомогою буфера обміну?
c.  Чим відрізняється буфер обміну ОС від буфера обміну MS Office?
d. Що таке конвертація файлів?
e.  У яких форматах можна зберегти тестовий документ?
f.   У яких форматах можна зберегти електронну таблицю?
g.  У яких форматах можна зберегти презентацію?
h.  У яких форматах можна зберегти базу даних?
i.    Що таке ярлик об’єкта?
j.   Об’єкти яких типів можна вставити в текстовий документ?
2.      Виступ учня.
Учень читає пункт «Поняття складеного документа» підручника на стор.211.
III.          Оголошення теми, мети та завдань уроку.

Слово вчителя: Протягом вивчення курсу інформатики ви ознайомилися з різними прикладними програмами – графічним редактором Paint, текстовим процессором Microsoft Word і табличним процесором Microsoft Excel, програмами підготовки мультимедійних презентацій Power Pointі комп’ютерних публікацій Publisher, системою управління базами даних Microsoft Access і навчалися створювати й опрацьовувати з їх використанням різноманітні документи. Але досить часто під час створення електронного документа в певній програмі виникає потреба вставити до нього фрагменти з документів, які
створені в інших програмах.Наприклад, у текстовий документ необхідно вставити растровий малюнок, створений у графічному редакторі, а також фрагмент електронної таблиці. Або в мультимедійну презентацію потрібно вставити відеоролики та  аудіозаписи, які були підготовлені заздалегідь. У результаті таких дій користувач отримує документ, що включає фрагменти, створені за допомогою різних програмних засобів. Подібний документ отримав назву складеного, або інтегрованого, документа.
Отже, тема нашого урокуОбмін даними між графічним редактором, текстовим і табличним процесором, системою керування базами даних, засобом для розробки комп’ютерних презентацій. Імпорт та експорт файлів документів. Вбудовування та зв’язування файлів. Веб-публікація документів.  
Розглянемо поняття програми-джерела та програми-приймача. Складемо опорну схему за матеріалами підручника (стор.212-214).
Вставка об’єктів не встановлює зв’язку між програмами, об’єктами та документами
Технологія OLE забезпечує різні способи зв’язку об’єкта з документом-джерелом та програмою-джерелом:
  вбудовування - забезпечує зв’язок об’єкта з програмою-джерелом, але не з документом-джерелом
    зв’язування - забезпечує зв’язок об’єкта з програмою-джерелом і з документом-джерелом
Розглянемо поняття імпорту та експорту. Пригадайте з курсу економічної географії, що таке імпорт та експорт.
Запишемо означення в зошит.
V.    Відпрацювання набутих знань, вмінь та навичок.
1. Колективна робота.
Виконати завдання 1 на стор. 222.
Порівняйте два способи вставлення об’єктів в електронні документи, заповнивши таблицю.
2. Практичні завдання

Практичне завдання

1. На Робочому столі створити папку, давши їй назву - Ваше прізвище. 
В ній будуть знаходитися всі файли, які Ви створите: малюнок, електронна таблиця, текстовий документ.
2. У середовищі графічного редактора Paint намалювати свою школу. Ім'я файлу - Ваше прізвище.
3. У середовищі табличного процесора MS Office Excel 2010 створити таблицю. Ім'я файлу - Ваше прізвище.
Потрібні дані взяти з сайту школи.
4. У середовищі текстового процесора MS Office Word 2010 створити текстовий документ. Ім'я файлу - Ваше прізвище. 
5. Вставити в текстовий документ: 
а) об'єкт WordArt з текстом "Моя рідна школа";
б) створений у Paint малюнок школи;
в) порожню таблицю з аналогічною структурою до створеної електронної 
таблиці:
Для зв'язування таблиць текстового процесора і табличного процесора 
необхідно:
    - перейти на аркуш MS Office Excel 2010 і зробити активною клітинку, 
яку потрібно зв'язати з відповідною клітинкою у текстовому документі, 
наприклад, A3. Скопіювати вміст клітинки А3; 
    - помістити курсор у ліву верхню клітинку таблиці текстового документа. Виконати команду контекстного меню: Зв'язати та зберегти вихідне форматування:
    - аналогічно зв'язати клітинки, що залишилися.
г) внизу документа надрукувати: Сайт школи та вставити для цього тексту 
гіперпосилання на сайт нашої школи: http://nehvschool.info/
6. Заархівувати свою папку та прикріпити архівний файл в 
електронному листі, який надіслати на адресу вчителя kseniazabrudska@gmail.com

VI.           Підсумки уроку.
Оцінювання робіт. 
VII.        Домашнє завдання
Опрацювати стор. 211-222 підручника.
Виконати завдання 4 (стор.223) для офісу 2003.