14.02.2019 Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником.
Базові структури алгоритмів

Алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним.
У циклічних алгоритмах використовують алгоритмічну структуру повторення.
У циклічних алгоритмах використовують алгоритмічну структуру повторення.
Повторення (цикл) – це форма організації дій, за якою та сама послідовність дій виконується кілька разів доти, поки є істинною деяка умова.
У мовах програмування для опису структури повторення використовують оператори циклу.

Завдання 1. Розгляньте малюнок, які дії повторюються декілька разів?

Розгляньте малюнок, які дії повторюються декілька разів?

Будь-який оператор циклу складається з двох частин: заголовка та тіла. У заголовку циклу записуються умови, за яких виконання циклу триватиме або завершиться, а в тілі циклу містяться команди, виконання яких потрібно повторювати.
Для організації повторення дій (циклів) при записі алгоритмів використовують три різновиди операторів циклу: з параметром, з передумовою і з післяумовою.
Для організації повторення дій (циклів) при записі алгоритмів використовують три різновиди операторів циклу: з параметром, з передумовою і з післяумовою.
Серію команд, що повторюється під час виконання циклу, називають тілом циклу.
Кожне виконання тіла циклу називають ітерацією.
Кожне виконання тіла циклу називають ітерацією.
Практична робота № 12. Складання та виконання проектів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин.
Завдання 2.
1. Відкрийте середовище Lazarus.
2. Створіть проект для розв’язування задачі: Перед початком, повені рівень води у річці становив Н метрів. Під час повені щогодини рівень води збільшувався на Р відсотків від рівня попередньої години. Яким буде рівень води через N годин після початку повені? Через скільки годин після початку повені рівень води буде не менше ніж К метрів?
1. Розмістіть на формі поля для введення початкових даних написи з текстами, що пояснюватимуть призначення полів, і три кнопки.
2. Установіть на першій кнопці напис Завдання 1, на другій - Завдання 2, на третій - Спочатку, у полів - порожній текст.
3. Складіть обробник події Click для першої кнопки, виконання якого приведе до виведення у вікно повідомлення відповіді на перше запитання задачі.
4. Виконайте проект і переконайтеся, що результати його роботи правильні.
5. Складіть обробник події Click для другої кнопки, виконання якого приведе до знаходження відповіді на друге запитання задачі і виведення його в окремий напис.
6. Виконайте проект і переконайтеся, що результати його роботи правильні.
7. Складіть обробник події Click для третьої кнопки, виконання якого приведе до очищення тексту в полях та написі з відповіддю на друге запитання задачі.
3. Збережіть проект у папці з іменем Практична 12_2, створеній у вашій папці.
4. Закрийте середовище Lazarus.
Завантажити текст практичного завдання у форматі docx: https://goo.gl/9UXw
Домашнє завдання. Вивчити розділ 6.6(cт.213), дати письмово відповіді на питання 7(ст.215). Завдання 2, 4 (ст.216)
Немає коментарів:
Дописати коментар