Мета:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
Як у проекті використовують елемент управління кнопка?
Одним з елементів керування, який можна розмістити на формі, є кнопка.
Щоб розмістити кнопку на формі, потрібно підвести вказівник до її зображення ОК на вкладці Standart (англ. standart - стандарт) вікна середовища Lazarus і двічі клацнути ліву кнопку миші.
![]()
Після цього кнопка з’явиться у верхній лівій частині форми, а її ім’я додасться до списку компонентів проекту в полі Components (англ. components - компоненти) вікна Інспектор об’єктів. За потреби кнопку можна перетягнути в будь-яке інше місце форми.
Якщо вибрати кнопку на формі або вибрати її ім’я в полі Components вікна Інспектор об’єктів, то на вкладці Властивості цього вікна відобразиться список властивостей кнопки та їхніх значень. Як і для форми, значення деяких властивостей кнопки встановлені за замовчуванням. Значення властивостей кнопки можна змінювати. Для деяких властивостей їх значення потрібно вводити у відповідні поля, для інших - можна вибирати зі списку; можна змінювати перетягуванням кнопки по формі або зміненням її розмірів, використовуючи маркери на її межах.
Усі властивості форми, які ми розглядали (Caption, Color, Height, Width, Top, Left, Name), є і у кнопки. Але змінення значення властивості Color, яке встановлено за замовчуванням, не змінює стандартний колір кнопки, значення властивості Caption визначає текст на самій кнопці, а значення властивостей Тор і Left визначають відстань верхньої і лівої межі кнопки не від відповідних меж екрана, як для форми, а від відповідних меж форми, на якій розташовано цю кнопку.
Розглянемо ще кілька властивостей, які мають і кнопка, і форма:
Змінити, наприклад, колір шрифту в ході виконання проекту можна командою Buttonl.Text.Color clBlue.
Кнопки, які створюють у середовищі програмування Lazarus використовують, щоб під час виконання програми після їх натиснення виконувався деякий набір команд.
З об’єктом кнопка найчастіше пов’язують подію OnClick. Щоб перейти до редактора програмного коду, у якому потрібно вказати команди, що будуть виконуватися після запуску проекту та натиснення кнопки, можна двічі клацнути на кнопці у вікні дизайнера форми. У вікні редактора коду додається процедура опрацювання події — натиснення кнопки.
Якщо виділити кнопку, то на вкладці Події вікна Інспектор об’єктів можна, як і для форми, вибрати подію, для якої буде створено заготовку для тексту відповідної процедури - обробника цієї події. Як і для форми, можна ввести до цієї процедури команди змінення значень властивостей кнопки і форми та виконати створений проект.
Команди, які необхідно виконати у відповідь на натиснення кнопки, слід записати між службовими словами begin та end.
V. Фізкультхвилинка. Інструктаж з ТБ
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичні завдання.
VIІ. Підсумки уроку
Рефлексія
VІІI. Домашнє завдання
ІХ. Оцінювання роботи учнів
|
Блог Забрудської О.В. "Навчи учня так, щоб можна було в нього вчитися". Сократ.
середа, 5 грудня 2018 р.
8 клас інформатика
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)

Немає коментарів:
Дописати коментар