вівторок, 11 грудня 2018 р.

8 клас інформатика

Елемент керування «напис». Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі.
Перегляньте презентацію та відео:

Створення програми з кнопками і написами. Завдання: створити програму, в ході виконання якої виводиться вікно повідомлення. Обладнання: ПК із встановленим середовищем програмування Lazarus. І. Розміщення елементів керування на формі Завдання: створити програму, в ході виконання якої виводиться вікно повідомлення. Обладнання: ПК із встановленим середовищем програмування Lazarus. І. Розміщення елементів керування на формі 1. Відкрийте  новий  проект.  Змініть  заголовок  форми  на  «Практична  робота  12». 2. Додайте на форму компонент StaticText (вкладка Additional на Палітрі компонентів), призначений для виведення повідомлення. У вікні Інспектор об’єктів змініть  значення  властивостей  компонента: •  Caption  —  «Вітаю  з  першими  успіхами  у  програмуванні!»; •  BorderStyle  —  sbsSunken  (стиль межі — втоплене вікно); •  AutoSize  —  False; •  Visible  —  False. 3. Додайте  на  форму  компонент BitBtn  (вкладка  Additional  на  Палітрі  компонентів).  Змініть  вигляд кнопки,  задавши  у  вікні  Інспектор  об’єктів  властивості  Kind  значення  bkAll.  Змініть  параметри шрифту,  надайте  властивості Caption  значення  «Привітання». 4. Додайте на форму п’ять компонентів Button. Змініть значення властивості Caption доданих  командних  кнопок  згідно  з  рисунком. ІІ. Написання процедур обробки подій 5. Створіть процедуру обробки події OnClick для компонента  BitBtn і  в  створеній  процедурі  BitBtn1Click  запишіть  оператор,  який зробить  видимим  об’єкт  StaticText1: StaticText1.Visible := True; 6. Створіть  процедуру  обробки  події  OnClick для  кнопки  Червоний колір.  Запрограмуйте  зміну  кольору  фону  форми  на  червоний. Form1.Color := clRed; 7. Створіть аналогічну процедуру обробки події для кнопки Синій колір. 8. Створіть процедуру обробки події  OnClick для кнопки  Збільшити форму.  Запрограмуйте  збільшення  висоти  і  ширини  форми на  10  пікселів: Form1.Width := Form1.Width + 10; Form1.Height := Form1.Height + 10; 9. Створіть аналогічну процедуру обробки події для кнопки Зменшити форму. 10. Створіть  для  кнопки  Закрити  форму  процедуру  обробки  події OnMouseMove.  У  створеній  процедурі  Button5MouseMove запишіть  оператори: Button5.Left := 100 + Random(250); Button5.Top := 30 + Random(250); Значенням  функції  Random(250)  є  випадкове  число  в  діапазоні від  0  до  250.  11. Запустіть  проект  на  виконання.  Спробуйте  клацнути  кнопку Закрити форму (кнопка повинна «втікати» від вказівника миші). ІІІ. Тестування проекту 12. Після  запуску  проекту  перевірте  роботу  всіх  командних  кнопок.  Збережіть  проект  у  папці  Практична робота 12.  Завершіть роботу  за  комп’ютером. Зробіть висновок: як  створювати кнопки і написи. Завантажити текст практичного завдання у форматі docx: https://goo.gl/FofeCE

Немає коментарів: