четвер, 22 листопада 2018 р.

9 клас інформатика

Практична робота 5. Створення, опрацювання та дослідження інформаційних моделей.

Завдання 1. Трикутник і коло (4 балів)
Використайте комп'ютерну модель трикутника, вписаного в коло, за адресою https://ggbm.at/NKBKwrKf, проведіть дослідження, як розміщується центр кола, описаного навколо трикутника, залежно від виду трикутника (мал.14.1).
Зауважте, що змінити вигляд трикутника можна, змінюючи положення його вершин. Зробіть висновок про вид і призначення комп'ютерної моделі.

Завантажити текст практичного завдання у форматі docx: https://goo.gl/VjyAib

Створення і опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей в різних програмних середовищах

    Завдання 1.
    Учні 9-го класу розробляються пристрій для відстеження тривалості деякої події. Для цього вони планують використати математичний маятник - кульку, підвішену на нитці деякої довжини, і визначити таку довжину нитки, яка забезпечить їм потрібне значення часу. Час, за який маятник здійснить одне повне коливання (повернеться у початковий стан), називається періодом коливань. Для математичного маятника період коливань можна знайти за допомогою співвідношення
,
де l - довжина нитки математичного маятника, а g = 9.8 Н/кгП = 3,14 (стала Архімеда). 
    Скласти комп'ютерну модель та побудувати графік, використовуючи програмний засіб - табличний процесор Microsoft Excel / LibreOffice Calc.
Розв'язання:
    Для розв'язання завдання можна скористатись сервісом побудови графіків функцій на сайті Формула. Якщо ввести значення параметрів моделі та описати функції за прийнятою системою позначень, отримаємо шуканий результат.

    Завдання 2.
    На заданій відстані s від гармати розташована стіна заввишки h. Відомі кут нахилу гармати α та початкова швидкість руху снаряда v0. Чи потрапить снаряд у стіну? Знайти висоту снаряда на відстані s від гармати. Опором повітря знехтувати.

2. Домашнє завдання

і дослідити в табличному процесорі Microsoft Excel / LibreOffice Calcкомп’ютерну модель 

Хід роботи:
руху тіла.

тинку B1, для введення значення кута — клітинку B2.
        Уведіть у клітинки B5 і C5 формули для обчислення значень х і у:
        
= $B$1*COS($B$2)*A5
= $B$1*SIN($B$2)*A5–4,9*A5*A5
    
тервалом в 1 с.відповідно.2) Побудуйте діаграму типу Графік, в якій як чення координат тіла зі значеннями на рисун
    4) Зменшуючи інтервал часу, визначте, на якій відстані від гармати снаряд потрапить у землю (y = 0) .
    5) Зробіть «пристрілювання» гармати в ціль, змінюючи кут нахилу ствола (при x =1000 ; 0 < y < 6 ).
    6) Визначте діапазон значень кута нахилу ствола, при яких снаряд потрапить у стіну. Збережіть файл з іменемДЗ_Урок19_Прізвище у відповідній папці. Надішліть файл на електронну пошту вчителя.


3. Підручник: стор. 100-102

Немає коментарів: