понеділок, 15 жовтня 2018 р.

11 клас інформатика 16 жовтня

Видео YouTube

Видео YouTube

Видео YouTube

Видео YouTube

 Алгоритми з повторенням та розгалуженням

& 11. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням

Щоб створені в середовищі Scratch проекти були більш потужними та реалістичними, використовують різноманітні комбінації вкладень команд повторення та розгалуження.
Розрізняють внутрішні та зовнішні команди. При створенні алгоритмів і Scratch-проектів використовують вкладки, коли зовнішнім блоком є команда повторення, а внутрішнім – розгалуження, і навпаки.
Нижче представлено деякі випадки використання вкладень команд повторення та розгалуження.
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.50. Скрипт і блок-схема з внутрішньою командою розгалуження, а зовнішньою – повторення
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.51. Скрипт і блок-схема з внутрішньою командою повторення, а зовнішньою – розгалуження
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.52
В одному із попередніх параграфів було розглянуто використання безумовного або нескінченного циклу, який в середовищі Scratch реалізовано за допомогою команди завжди. Ми вже виконували декілька вправ із цим оператором, у яких зупинити його виконання можна було лише в разі зупинки всього проекту. Проте в середовищі Scratch є заглушка Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням що зупиняє виконання скрипта, або заглушкаСкладання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
class=""/> що зупиняє виконання всієї програми. Щоб перервати виконання команд усередині С-блока завжди, треба встановити оператор з умовою про їх зупинення та заглушкою (на рис. 3.52 цей оператор обведено рамкою).
Як бачимо, в наведеному прикладі поєднано команди повторення та розгалуження.
Досить часто для створення проектів у Scratch використовують сукупність команд безумовного циклу та скороченої форми розгалуження у вигляді блоків завжди і якщо (рис. 3.53).
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.53. Блок-схема і логічний блок завжди і якщо
Ви можете слушно зауважити, що немає сенсу використовувати вкладену конструкцію, адже в Scratch передбачено оператор завжди якщо, що відповідає команді повторення з передумовою (рис. 3.54).
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.54. Блок-схема і логічний блок завжди якщо
Справді, вОНИ виконують однакові функції. До тот ж оператор завжди якщо мак перевагу в швидкості виконання. Проте є в цього оператора і недолік – він містить у собі лише одне якщо, натомість в альтернативну конструкцію їх можна вставити скільки завгодно, а також використати оператор розгалуження із повною формою якщо – інакше.
Перевірити свої знання, пройти тест і розгадати кросворд ви зможете на диску.
ВПРАВА 23
Завдання. Створити проект відображення руху літака та машин уздовж дороги.
1. Виконайте оформлення сцени та спрайтів за зразком на рис. 3.55.
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.55
2. Задайте скрипт (рис. 3.56) для руху літака.
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
3. Задайте команди для переміщення машин.
А) Скопіюйте скрипт, створений для літака, для спрайтів машин.
Б) Додайте до скриптів, призначених для переміщення машини, затримку руху, використовуючи блок чекати 1 секунд. Змініть значення очікування на 0.1.
4. Додайте до скрипта літака команду завершення його руху за умови натиснення на клавішу Пробіл.
5. Самостійно змініть скрипти для спрайтів із зображенням машин, щоб їх рух припинявся, коли натискаєте на клавішу ▼ (стрілка вниз).
6. Збережіть проект під назвою Впр23_Прізвище.
ВПРАВА 26
Завдання. Створити проект, у якому застосувати комбінацію команди повторення завжди та блока умовного оператора з однією гілкою.
1. Запустіть на виконання програму Scratch, додайте до проекту спрайт акули та ще один її образ з бібліотеки програми (файл Fish1-a і Fish1-b з папки Animals).
2. Намалюйте у вбудованому в Scratch графічному редакторі фон для сцени: внизу – вузький піщаний берег, а вгорі – лазурове море.
3. Складіть для спрайта акули скрипт, зображений на рис. 3.57.
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.57
4. Виділіть спрайт кота та складіть для нього скрипт, як на рис. 3.58.
5. Запустіть проект на виконання та поспостерігайте за тим, що відбуватиметься з його героями після виконання заданої у С-блоці якщо умови.
6. Збережіть проект під назвою Впр26_Прізвище.
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням
Рис. 3.58


Немає коментарів: