Комп'ютерне середовище виконання алгоритму — це спеціальна програма, яка дає змогу створювати і виконувати алгоритми для обраних виконавців з визначеною системою команд на комп'ютері.
Таких програм може бути безліч. Кожна з них створюється людьми з певною навчальною метою. Прикладом такого комп'ютерного середовища є програмне середовище Скретч.
Його завантаження здійснюється з розділу Усі програми. Головного меню або за допомогою значка на Робочому столі
Мову Скретч було розроблено в травні 2007р. спеціалістами Медіа-лабораторії Масачусетського технологічного інституту, метою яких було створення нових засобів навчання дітей програмуванню.
Вікно програми Скретч має складові, подібні до вікон програм, які ми вже вивчали: рядок заголовка, меню, кнопки управління вікном тощо
У цьому середовищі виконавцем алгоритму є Рудий кіт. Для нього існує своя система команд. З кожною командою пов'язана певна подія, яка відтворюється на сцені
Виконавців алгоритму в середовищі Скретч ще називають спрайтами. У перекладі з англійської мовиsprite — світлячок або ельф
Програма, що виконується в середовищі Скретч, складається з команд, які можна обрати в контейнері. Вони реалізують команди із системи команд виконавця алгоритмів у середовищі, які об'єднані в групи:
руху,
зміни вигляду,
малювання,
відтворення звуку тощо.
Зображення вигляду виконавця, фон сцени і програму можна зберегти у файлі. Файл, створений у середовищі Скретч, називають проектом.
Відкривають існуючий проект за таким алгоритмом:
У меню Файл обрати вказівку Відкрити.
У вікні Відкрити проект вибрати потрібну папку, наприклад, папкуНавчальні проекти.
Натиснути кнопку Гаразд.
Вибрати файл проекту. Знову натиснути кнопку Гаразд.
Які особливості режимів роботи в середовищі Скретч?
Під кнопками управління вікном середовища розміщено кнопки перемикання його режимів роботи
У режимі перегляду ми бачимо тільки сцену виконання алгоритму, що займає весь екран. Вийти з нього можна, натиснувши кнопку повернення у верхньому правому кутку екрана Щоб виконавець алгоритму розпочав виконувати команди на сцені, натискають на зелений прапорець. КнопкаЗупинити все припиняє виконання алгоритму.
У режимах У зменшений розмір та У певний розмір відображаються всі складові вікна програмного середовища, як показано на попередньому слайді.
У першому режимі сцена зменшена.
У цих режимах алгоритм можна виконувати покомандно, групою або цілком.
Наприклад, якщо в наборі команд, що міститься у вкладці Скрипти, обрати одну команду та двічі клацнути на ній мишею, то на сцені відтворюватиметься подія, що відповідає цій команді.
Натискання на кнопку Зупинити всеприпиняє виконання алгоритму.
Для пояснення можна використати такий відеоурок:
Виконай завдання
Вправа Черговий учень.
Завдання. Із запропонованого набору команд вибери ті, які входять до системи команд чергового учня на уроці фізичної культури, та створи презентацію «Черговий учень».
1. Завантаж, презентацію Команди, що міститься в папці Алгоритми і виконавці на Робочому столі.
2. Розглянь команди, подані на другому слайді. Видали ті, що не входять до системи команд чергового учня на уроці фізичної культури.
3. Упорядкуй решту команд так, щоб скласти алгоритм дій чергового на початку уроку фізичної культури.
4. Збережи файл презентації з іменем Черговий учень у папці Алгоритми і програми своєї структури папок.
Завантажити текст практичного завдання у форматі docx: https://goo.gl/Qqnph1
Завантажити файли-заготовки необхідні для виконання практичного завдання (взято з блогу авторів підручника): https://goo.gl/oo31W8
Вправа 2
Скласти програму, яка
допоможе Спрайту оббігти
сцену по периметру. Збережіть
програму у свою
папку під іменем «1_периметр».
Немає коментарів:
Дописати коментар