четвер, 28 січня 2016 р.

2 клас інформатика








2 клас
Тема:. Робота із програмами на розвиток логічного мисленн.

Мета: ознайомити учнів з правилами підготовки комп'ютера до роботи; повторити правила техніки безпеки та правила поведінки в комп'ютерному кабінеті; формувати навички безпечної роботи з комп'ютером, сформувати навички роботи з мишею; поповнити знання про годинник та його складові; розвивати пізнавальні здібності учнів; формувати вміння аналізувати інформацію; виховувати відповідальність за результати своєї роботи, самостійність, віру у власні сили, зацікавленість інформатикою.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: комп'ютери, підручники Г.В. Ломаковська, Й.Я. Ривкінд «Сходинки до інформатики» К.: Видавничий дім «Освіта» 2013р., папка з правилами техніки безпеки та правила поведінки в комп'ютерному кабінеті, робочі зошити Г.В. Ломаковська, Й.Я. Ривкінд «Сходинки до інформатики» К.: Видавничий дім «Освіта», зображення казкового героя Мудрунчика, складових частин комп’ютера, схеми вмиканання і вимикання комп’ютера, записка від казкового героя.
Програмне забезпечення: GCompris.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Учитель:
Ось прийшли ми знову в клас,
Де чекає комп’ютер нас.
Правила ми пригадаєм,
Щось новеньке ми пізнаєм.
Нумо сіли всі рівненько
І працюємо дружненько.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Фронтальне опитування
- Як називається стіл у комп’ютера?
- Що на ньому знаходиться?
- Для чого потрібні піктограми?

2. Рольова гра «Мій комп'ютер» (проводиться в колі, щоб діти добре бачили один одного)
Умови гри: Діти уявляють себе одним із вивчених пристроїв і розповідають про свої можливості.

Учитель: Подивіться на своє робоче місце.

Монітор: Перед вами знаходиться монітор. Я схожий на телевізор. На моєму екрані монітора відображається інформація з якою працює комп’ютер.

Учитель: Поруч із монітором ви бачите системний блок.

Системний блок:Я найголовніша частина комп’ютера. В мені розташовуються всі основні вузли комп'ютера.

Учитель: Перед монітором розташована клавіатура.

Клавіатура: Натискаючи на мої клавіши, можна вводити інформацію в комп’ютер.

Учитель: А поруч з нею – миша.

Миша: А я пристрій, що полегшує введення інформації в комп'ютер.

Учитель: До системного блоку комп'ютера можна підключати різні пристрої введення-виводу інформації, розширюючи тим самим його функціональні можливості.

Принтер: Я друкую тексти, малюнки, фотографії.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Вам, напевне, вже кортить попрацювати самим за комп’ютером. Але для цього потрібно пригадати правила роботи з комп’ютером та навчитися вмикати і вимикати комп’ютер, дізнатися про будову і призначення комп’ютерної миші та навчитися працювати з тренажером миші. Дітки, на уроці інформатики нас з вами супроводжуватиме розумний робот Мудрунчик. Він нам сьогодні і допоможе.

IV. ВІДТВОРЕННЯ ТА КОРЕКЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Повторення правила техніки безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті.

Учитель. Пригадаємо Правила техніки безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті.
(На кожному столі лежить папка «Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті»). Учні самостійно повторюють матеріал.

2. Гра «Зіпсована записка»
Учитель: Мудрунчик хоче перевірити, як ви  орієнтуєтеся у вивченому матеріалі. Пропонує гру. Пограємося? У наступний текст вставте правильні слова та словосполучення:
♦ Заходьте до комп’ютерного кабінету тільки... (з дозволу вчителя).
♦ Не вмикайте та не вимикайте комп’ютери без... (дозволу вчителя).
♦ Перш ніж розпочати роботу, розмістіть зошит, ручку, підручник так, щоб вони... (не лежали на клавіатурі чи моніторі).
♦ Під час роботи будьте дуже... (уважні).
♦ Сидіть прямо, на відстані від екрана щонайменше... (50—60) см.
♦ Працювати на клавіатурі потрібно... (чистими сухими) руками, не натискаючи на клавіші без... (потреби чи навмання).
♦ Під час роботи не торкайтеся... (з’єднувальних проводів та проводів живлення, задньої стінки монітора та системного блоку).
♦ У разі появи запаху горілого, самовільного вимикання апаратури, незвичних звуків треба... (негайно повідомити про це вчителя).
♦ Працюйте за комп’ютером не більше ніж... (15) хвилин поспіль.
Робіть перерви для... (відпочинку).
♦ У разі погіршення самопочуття слід... (сповістити вчителя про свій стан).
♦ По закінченні роботи слід... (закрити всі активні програми та
коректно вимкнути комп’ютер). Прибрати робоче... (місце).

Учитель. Молодці, діти! Ви гарно справилися з цим завданням. Отже, інопланетянин Мудрунчик буде із задоволенням допомагати нам з комп’ютерною грамотою і далі.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. Щоб комп’ютер працював довго і надійно, його потрібно правильно вмикати і вимикати. Давайте зараз познайомимося з порядком вмикання і вимикання комп’ютера.

1. Вправа «Крісло автора».
(Учень, який володіє навичками роботи з комп’ютером, грає роль учителя, пояснюючи решті новий матеріал. Ця вправа стимулює бажання поглиблювати свої знання.)
Ввімкнення комп'ютера
Перед початком роботи слід переконатись у відсутності видимих пошкоджень на робочому місці. Потім потрібно ввімкнути монітор комп’ютера.
Ввімкнути комп’ютер (кнопкою живлення Power на корпусі системного блоку). Після цього потрібно почекати, поки відбудеться автоматичне завантаження операційної системи. Це може зайняти декілька хвилин. Процес підготовки комп’ютера до роботи закінчився. Цей процес називають завантаженням.
Комп’ютер зупинився. Він чекає команд, які дії виконувати далі.
Вимикання комп'ютера
Слід пам’ятати, що вмикається комп’ютер зазвичай кнопкою на системному блоці, а от вимикається за допомогою вказівок мишею.
Потрібно виконати послідовність команд:
    Пуск —> Вимкнути комп'ютер —> Вимкнення.


Учитель. Отже, щоб вимкнути комп’ютер, потрібно:
♦ завершити всі працюючі програми;
♦ вимкнути комп’ютер за допомогою кнопки Пуск;
♦ дочекатись повного вимкнення: гасне екран, гаснуть світлові індикатори на системному блоці, системний блок перестає шуміти;
♦ вимкнути монітор.

2. Робота за підручником (с.39.)

2. Розповідь учителя про роботу комп’ютерної миші.
Учитель: Ви вже знаєте, що з об’єктами Робочого стола зручно працювати за допомогою комп’ютерної миші. Розгляньте малюнок. (Показую малюнок комп’ютерної миші)
Яку будову має комп’ютерна миша?
У роботі з мишею частіше використовують ліву клавішу. Якщо не вказано, яку клавішу миші потрібно натиснути, то мають на увазі саме ліву клавішу.
Колесо прокручування миші допомагає швидко переміщуватися по комп’ютерному документу.
Робота з мишею
Основними прийомами керування об’єктами за допомогою миші є:
затримка — наведення вказівника миші на об’єкт і затримка на деякий час (це може супроводжуватися появою спливаючої підказки про об’єкт, над яким виконана затримка);
клацання — швидке натискання й відпускання лівої кнопки миші;
подвійне клацання — два клацання підряд лівою кнопкою миші;
клацання правою кнопкою;
перетягування.
Під час виконання кожної дії важливо встановити вказівник миші на потрібному об’єкті.
Клацати слід на значку, а не на назві об’єкта. Якщо клацнути двічі з більшою паузою на назві, то виконується інша дія (перейменування).

3. Комплекс вправ для зняття м'язового напруження. Фізкультхвилинка.
             Сильний вітер до землі,
             Гне дерева молоді
             А вони ростуть, міцніють,
             Вгору тягнуться, радіють.
             Розім’ялись, відпочили
             І за парти тихо сіли.

VI. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Бесіда з елементами опитування
— Опишіть послідовність дій для ввімкнення комп’ютера.
— Опишіть послідовність дій для вимкнення комп’ютера.
— Які дії можна виконати за допомогою миші?

VII. ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
1.      Опрацювання завдань в робочому зошиті (с.16-17)

2.      Робота з комп’ютером.
1. Займіть своє робоче місце.
2. Пригадайте правильну поставу для роботи за комп’ютером.
3. Ввімкніть комп’ютер згідно з вивченим порядком.
4. Розгляньте зображення на екрані. Які елементи вам знайомі?
5.Спробуйте вимикати комп’ютер згідно з вивченим порядком, але не натискайте останню кнопку Вимкнення, а натисніть кнопку Скасувати.
6. Проаналізуйте, якого кольору стає зображення на екрані після натискання кнопок
Пуск —> Вимкнути комп’ютер.
7.Зроби висновок: чи навчився ти правильно розпочинати і завершувати роботу з комп’ютером?

3.      Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми
Кажуть очі, що втомились, в монітор вони дивились.
Я очам допоможу, вліво, вправо поводжу,
Потім проведу по колу – будуть очі всі здорові.
      
4.      Робота з навчальною програмою GCompris (з тренажером миші).
Виконання практичного завдання  (підручник с. 40-41)
Учитель: Щоб навчитися вправно працювати з мишею, використовують спеціальні програми – тренажери миші.  Наше завдання навчитись керувати об’єктами на екрані за допомогою миші. В цьому нам допоможе цікава програма GCompris, з якою пропонує погратися Мудрунчик. Він просить вас дотримуватися усіх правил поведінки за комп’ютером.
Порядок виконання практичної роботи
1.    Запустити на виконання тренажер миші GCompris.
2.      Підведи вказівник до об’єкта та відкрий його подвійним клацанням лівої кнопки миші.
3.      Послідовно вибери кнопки «Винаходи» - «Різні ігри» - «Вивчаємо годинник» одним клацанням лівої кнопки миші.
4.      Перед вами чарівний годинник. На ньому потрібно встановити час, вказаний у лівому нижньому куті екрана. Для цього перемісти стрілки годинника у потрібне положення.
Для перетягування стрілки:
1)      Підведи до стрілки вказівник.
2)      Натисни й утримуй ліву кнопку миші.
3)      Переміщуй вказівник так, щоб стрілка годинника зайняла потрібне положення.
4)      Відпусти ліву кнопку миші.

5.      Повтори аналогічні дії з хвилинною стрілкою і встанови її у положення, що відповідає вказаній кількості хвилин
6.      Для завершення роботи з програмою вибери кнопку з зображенням будиночка.
7.      Після закінчення роботи з програмою за вказівкою вчителя вимкніть комп’ютер.
       Зроби висновок: чи навчився ти використовувати мишу для керування об’єктами на екрані?

VIII. КОНТРОЛЬНО-КОРИГУВАЛЬНИЙ ЕТАП
Робота в групі.
Учитель пропонує завдання.
Обговоріть і з’ясуйте:
— Чому комп’ютер не можна вимкнути прямо з розетки?

IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.      Рефлексія
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що найбільше запам’яталося на уроці?
— Що сподобалося?

2.      Інтерактивна вправа "Піраміда позитивних почуттів"
Вчитель простягає руку і говорить: "На уроці мені сподобалось, що ви працювали наполегливо і старанно" Учні по черзі підходять, кладуть долоньку зверху і говорять: "Мені сподобалось…"
Вчитель:
- Пам'ятайте, що ви маєте добре знати і точно виконувати вказівки вчителя, щоб уникати нещасних випадків, берегти техніку. Ви відповідаєте за стан робочого місця і збереження розміщеного на ньому устаткування.

3.Нагородження учнів.
Наш гість Мудрунчик на згадку про себе хоче вам подарувати чудові розмальовки.
Добрих успіхів вам у крокуванні "Сходинками до інформатики"!

X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Опрацювати с.39-40 підручника.
2. РЗ. с.17, завдання 4, 5, 6.
















Сокол Людмила Сергіївна